Mijn Communities
Help

Afgerond recht dit jaar ophalen uit HR Core

door Bart Kok - Gemeente Venlo

Wij zijn bezig met een verlofoverzicht. We kunnen de uren 'afgerond recht dit jaar' nergens ophalen. Weet iemand waar we dit veld op kunnen halen? Zie onderstaande printscreen:

BartKok_0-1667399508485.png

 

6 ANTWOORDEN 6

door Bart Kok - Gemeente Venlo

@TheoLescure Dank voor je snelle reactie. Dat klopt inderdaad. Echter wat ik constateer is dat als iemand een verlofrechtmutatie heeft (bijvoorbeeld verkochte IKB uren),  de uren dan worden gepresenteerd minus de verkochte uren. Zie onderstaande printscreens ter verduidelijking:

BartKok_2-1667404489947.png

 

BartKok_0-1667404406829.png

 

TheoLescure
VISMA

Ah op die manier. Ik ben bang dat daar op dit moment geen standaard veld voor bestaat. Wat je dan zou kunnen doen is een berekende kolom maken waar je de (Mutaties verlofrecht *-1) optelt bij het huidige verlofrecht. Dan zou je uit moeten komen op het afgerond recht van dit jaar.

We hebben dit nu opgelost door een berekend veld te maken: Leave[Leave Rights Current Year] - Leave[Leave right mutations]. Hiermee krijgen we nu het afgeronde recht dit jaar. 

@TheoLescure ik had nog een foutje ontdekt in het berekende veld. De formule heb ik aangepast en nu wordt het afgerond recht juist getoond. Ik was vergeten om *-1 toe te voegen en i.p.v. bij elkaar op tellen had ik beide waarden in mindering gebracht. De formule is nu: Leave[Leave Rights Current Year] + Leave[Leave right mutations] *-1

TheoLescure
VISMA

Beste Bart, Meerdere wegen leiden naar Rome zeggen ze. Ik had het geheel inderdaad *-1 gedaan omdat ik uitging van een Sommatie in mijn hoofd. Mogelijk dat de oplossing die jullie eerst hadden ook hetzelfde resultaat gaf! Maar goed bezig hopelijk hebben jullie nu de gegevens te pakken waar jullie naar op zoek waren.

TheoLescure
VISMA

door TheoLescure

Beste Bart, Als het goed is is dat het recht van het huidige jaar: 

TheoLescure_0-1667404008714.png

Hoor graag of dit veld inderdaad de juiste waarde weergeeft.