Mijn Communities
Help
FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Berekende velden - wie kan mij verder helpen?

door FBB Zorgboog

Voor een BOSV-rapport ben ik op zoek naar een oplossing en hoop dat iemand mij verder kan helpen.

 

Info vooraf:

Wij krijgen de opgenomen BOSV-uren binnen via tijdregistratie uit ons roosterpakket. Die opgenomen uren staan dus niet in de verlofregistratie maar staan op uitvoercode 2275.

Om die opgenomen uren toch in het BOSV-rapport (zonderverlofmodule) te krijgen heeft Christiaan mij geadviseerd:

  • de volgende meting aan te maken: VAR ContractBK = MAX(Contract[Contract_BK])
    RETURN CALCULATE(SUM(PayrollResults[PayrollResult]), 'Contract History'[Contract_BK] = ContractBK)
  • in het filter van het rapport uitvoercode = 2275 op te nemen

Deze oplossing werkt, maar nu loop ik tegen de volgende uitdaging aan 🤔 , want ik wil/moet vervolgens in dat rapport meer aanpassingen doen:

  1. kolom 'Opgenomen weken' geeft geen resultaat. Hier zou moeten komen: de in het rapport getoonde waarde van de opgenomen BOSV-uren gedeeld door het aantal contracturen per week 
  2. kolom 'Saldo' geeft een foutief resultaat. Hier zou moeten komen: het aangevraagde aantal uren verlof minus de in het rapport getoonde waarde van de opgenomen BOSV-uren

Het lukt mij niet om voor beide een werkend berekend veld (nieuwe kolom dan wel nieuwe meting) te maken die vervolgens in het rapport de juiste waarde laat zien. Dus nu heb ik mijn hoop op jullie gevestigd.

3 ANTWOORDEN 3
FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door FBB Zorgboog

@Chris van den Berg De voorgestelde meting helpt inderdaad 👍

Maar dit maakt ook direct een ander probleem duidelijk dat volgens mij ook in de standaard BOSV-rapporten speelt.

De opgenomen weken worden nl bepaald op basis van het actuele aantal uren per week. M.i. zou hier het aantal uren per week op moment van start van het BOSV gehanteerd moeten worden. Het UWV bepaalt immers ook slechts 1x het dagloon en evt aanpassingen in aantal uren per week gedurende de BOSV-periode worden buiten beschouwing gelaten.

VRAAG:

Is er ook nog een oplossing om in deze rapporten het aantal uren per week op de startdatum van het BOSV te gebruiken i.p.v. het actuele aantal uren per week?

FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door FBB Zorgboog

@Chris van den Berg Dit is, neem ik aan, een mogelijke oplossing voor vraag 1 - ik ga het proberen en laat het resultaat uiteraard weten.

Heb je wellicht ook een oplossing voor punt 2: het aangevraagde aantal uren verlof minus de in het rapport getoonde waarde van de opgenomen BOSV-uren?

Goedgekeurde oplossing
Chris van den Berg
VISMA

door Chris van den Berg

@FBB Zorgboog 

Ik denk dat onderstaande je misschien wel verder gaat helpen. Een aanpassing van de bovenstaande expressie, zodat de waarde gedeeld wordt door het aantal uren per week. Let wel op dat je in de filter/slicer nog moet zorgen voor de selectie op de juiste uitvoercode en periode.

VAR ContractBK = MAX(Contract[Contract_BK])
VAR UrenPWK = MAX(Contract[ContractHoursPW])
VAR Result = CALCULATE(SUM(PayrollResults[PayrollResult]), 'Contract History'[Contract_BK] = ContractBK)

RETURN ROUND(Divide(Result,UrenPWK),2)