Mijn Communities
Help
Mathew Timmerman
CONTRIBUTOR ***

DAX: wel/geen circulaire afhankelijkheid

door Mathew Timmerman

Ik probeer per medewerker over het jaar 2023 het aantal reisbewegingen en thuiswerkdagen te bepalen. Voor de reisbewegingen gaat dit goed:

 

MathewTimmerman_0-1711109077122.png

 

Vervolgens gebruik ik exact dezelfde formule, met alleen het laatste filter aangepast op de thuiswerkdagen, en dan volgt er deze foutmelding:

 

MathewTimmerman_1-1711109134506.png

 

De foutmelding verwijst naar zowel mijn eerstgenoemde kolom (TotaalReisbewegingenNieuw) als de huidige kolom (TotaalReisbewegingenNieuw), terwijl ik geen van beide in de formule aanhaal.

 

Als ik de formule in Youforce Reporting probeer toe te voegen, volgt er (na langer dan gebruikelijk wachten) ook een dergelijke foutmelding.

 

Wat gaat hier fout?

2 ANTWOORDEN 2
Mathew Timmerman
CONTRIBUTOR ***

door Mathew Timmerman

@Chris van den Berg  @TheoLescure Ik snap niet dat de foutmeldingen verwijzen naar velden/kolommen die ik niet gebruik. Kan een van jullie iets zeggen over of het probleem in mijn formule zit of in iets van Power BI? Dan weet ik of ik een call moet aanmaken of niet.

Mathew Timmerman
CONTRIBUTOR ***

door Mathew Timmerman

Dit is de foutmelding in Youforce Reporting:

 

MathewTimmerman_0-1711109913456.png

 

Daar wordt gesproken over 'Contract'[Parttime_percentage], welke ik ook niet aanhaal dus eveneens niet kan plaatsen. Mijn berekende kolommen zitten in de entiteit 'Work location'.