Mijn Communities
Help
Michiel_Kootker
CONTRIBUTOR ***

Filteren op een combinatie van velden, inclusief een OR conditie

door Michiel_Kootker

In meerdere Report Builder rapporten heb ik filters op een combinatie van velden. Waarbij ook nog sprake is van het een OF het ander.

Als voorbeeld het onderstaande.

Hoe los ik dit in Youforce Reporting op?

 

Knipsel.PNG

2 ANTWOORDEN 2
Michiel_Kootker
CONTRIBUTOR ***

door Michiel_Kootker

@TheoLescure dank je wel. Ik ga mijn rijtje met berekende velden uitbreiden.

Goedgekeurde oplossing
TheoLescure
VISMA

door TheoLescure

@Michiel_Kootker Dit is helaas niet meer hetzelfde in Youforce reporting door de technische insteek vanuit Power BI.
Er zijn 2 mogelijkheden.
Gebruik standaard Youforce reporting:
Er is hier geen OF filter aan te brengen tussen velden. Wat gedaan kan worden is werken met meerdere tabellen en of tabbladen. Je zou een tabblad kunnen maken met het eerste filter. Datum activiteit / code activiteit = 08 en code precentage niet gelijk aan 5. Vervolgens zou je het tabblad kunnen dupliceren en het filter kunnen aanpassen naar code activiteit in 46 en 48. en Code percentage niet in 4 of 5.
Via de pagina navigator kan je dan een mooi filter maken voor welke tabel je wilt zien

TheoLescure_0-1680254849914.png

Nadeel het blijven 2 losse tabellen die je zou moeten samenvoegen via Excel. Voordeel, Geen youforce reporting PRO benodigd.

Bij gebruik van youforce reporting PRO. 
Je maakt dan een berekend veld aan waarin je wel de OF statement kan gebruiken. Je krijgt dan iets in de trant van ALS((code activiteit = 08 EN code percentage <> 5) OF (code activiteit in {46,48} EN (Code percentage <> 4 OF Code percentage <>5)),1,0) 
Vervolgens kan je dat veld dan weer toevoegen aan het filteren en filteren dat je alleen de 1 wilt zien.

Op 18 april geven wij weer een webinar deze keer over het beginnen met werken met Youforce reporting PRO. Klik hier om je op te geven