Mijn Communities
Help
Maurice van de Pol
CHAMPION *

Foutmelding bestaand rapport

door Maurice van de Pol

Een rapport welke door Visma Raet (@Svenbeerents) is gebouwd geeft opeens een foutmelding en kan dus niet meer geopend worden.

 

Er wordt gemeld dat "iets" mis is met een (eigen) veld. Er is echter aan onze kant niets aangepast. Dit zou toch eigenlijk niet moeten kunnen? En hoe krijg ik dit rapport alsnog gegenereerd?  

 

MauricevandePol_0-1679475223676.png

 

3 ANTWOORDEN 3

door Chris van den Berg

Om welk rapport gaat het, die het niet meer doet? Vannochtend hebben we een kleine release gedaan waar de toegevoegde velden last van hebben gehad. Dit is inmiddels weer opgelost. Dus wellicht dat het nu al weer werkt.

Maurice van de Pol
CHAMPION *

Hoi Chris, het was nog niet opgelost maar ik heb het nu werkend gekregen met behulp van een deel van de info van @vroom. Er stond (opeens) een foutief berekend veld i.p.v. het eigen veld (E6010) wat er had moeten staan.

vroom
CHAMPION **

door vroom

Een theorie van mij is dat dit gebeurd vanwege een berekend veld dat wordt gebruikt door Sven. De berekening is dan op de een of andere manier niet geupdate en dus kan je het rapport niet openen. Wat kan helpen is: 

klik op Bewerken: kijk bij welk veld het verkeerd gaat, dan staat er meestal een afwijkend icoontje bij het betreffende veld

Klik op Instellingen: zoek dat veld op bij Berekende velden, open dat veld en klik op vinkje om het weer op te slaan, dan wordt het veld opnieuw berekend. 
Het is geen garantie dat het werkt, maar je kan het proberen.
Het is alleen stom dat het niet meteen werkt. Wij hebben koppelbestanden gemaakt in reporting die door een robot worden verstuurd, maar als het rapport niet wordt aangemaakt vanwege zo'n foutmelding dan hebben wij dus geen koppelbestand.
Dit probleem zou gewoon nooit mogen voorkomen.
Dus @productontwikkeling, wat is de oplossing?