Mijn Communities
Help
ElmerH
CHAMPION *

Grafiek maken of aggregeren met vroegste datum

door ElmerH (Bijgewerkt ‎12-07-2023 13:01 door ElmerH )

Goedemiddag,

Kan iemand mij helpen met het volgende:

Ik heb een overzicht gemaakt wie van arbeidsrelatie uitzendkracht naar intern is gegaan.

ElmerH_0-1689157956019.png

Werkt tot nu toe prima. De datum (=dienstverband historie [startdatum]) is de vroegste. Dan kom ik op 270 mensen die van uitzendkracht zijn doorgestroomd naar intern (tijdelijk||vast).

 

Nu wil ik een grafiek maken met de startdatum op de x-as. Als ik dat doe dan "vergeet" die de vroegste te nemen en krijg ik alle 1156 mutaties te zien. Heeft iemand een tip hoe dit aan te pakken? @Chris van den Berg  of @TheoLescure wellicht?

De startdatum uit de Hierarchy nemen levert hetzelfde probleem op.

 

Zoiets wil ik graag maken:

ElmerH_0-1689159691423.png

 

ElmerH_1-1689159005178.png

 

 Indien er vragen zijn of iets is onduidelijk, hoor ik dat graag. Met vriendelijke groet, Elmer

2 ANTWOORDEN 2
RichardR
CHAMPION **

door RichardR

@ElmerH 

Beste Elmer,

Ik heb het vermoeden het veld 'Van uitzendkracht naar intern' een berekende waarde is met uitkomst 1 of 0.

1 = 270 personen, alle is 1156 en 0 is dus het verschil tussen beide (886).

Ik ben nog niet echt thuis in Youforce Reporting maar ben wel meer bekend met het gebruik van rapporten in het algemeen

Bij het opmaken van de grafiek zal je de data met een vaste filter op waarde 1 voor het veld 'Van uitzendkracht naar intern' moeten inregelen voor het gewenste resultaat. Of je dient je overzicht aan te passen zodat deze enkel de personen toont die zijn 'doorgestroomd'.

Op basis van de huidige informatie zijn dit naar mijn idee dit twee mogelijkheden om naar te kijken.

Veel succes.

 

Met vriendelijke groet,

Richard

ElmerH
CHAMPION *

door ElmerH

Hallo @RichardR ,

Bedankt voor het meedenken!

Het klopt dat "van uitzendkracht naar intern" een berekend veld is.

1 = voor 270 personen klopt de segmentwissel 

0 = voor 3195 personen klopt dit niet (totaal aantal personen = 3465)

 

Het probleem ontstaat zodra je de tijdsfactor erbij gaat doen oftewel de startdatum (kan er iets anders?).

Als je deze op "niet samenvatten" zet, wordt het beeld als volgt:

1 = 1156 startdata

0 = 12784 startdata

 

Als je deze op "vroegste" ("eerste") zet, klopt het weer met hierboven:

1 = 270

0 = 3195

 

Bij een tabel kan je bovenstaande handelingen verrichten (keuze: niet samenvatten, vroegste.......Aantal). Bij een diagram kan ik dit niet kiezen en pakt 'ie kennelijk niet samenvatten. Wat er hierboven staat bij "zoiets wil ik graag maken" heb ik de output als input gebruikt voor een nieuw rapport. Dat lukt alleen niet binnen Visma en dat is wel gewenst.

Iemand anders een idee hoe ik dit kan aanpakken?

mvrgr, Elmer