Mijn Communities
Help
RBijlholt
CONTRIBUTOR ***

Historie dienstverband eigen rubrieken/vrije velden inzichtelijk?

door RBijlholt (Bijgewerkt ‎17-02-2023 11:29 door Chris van den Berg VISMA )

Heel mooi dat de vrije velden / eigen rubrieken op dienstverband niveau veel makkelijk te kiezen zijn.

wij zouden graag ook willen rapporteren op de historie van een eigen rubriek. ik kan dat niet direct vinden in het datamodel beschrijving. Is dat dus mogelijk?

8 ANTWOORDEN 8
Esmiranda Vermeer
CHAMPION **

door Esmiranda Vermeer

Ik was op zoek naar een manier om de historie van een eigen veld in Reporting op te nemen. Maar maak hier dus uit op dat dit (nog) niet mogelijk is. 

Dit is wel mogelijk! Zie deze post:

Nieuw datamodel feature beschikbaar! 

 

Je kunt Dienstverband vrije velden historie aanvragen.

door Chris van den Berg

UPDATE: Verwachting is dat we dit in Maart/April kunnen leveren. Als er meer concrete informatie beschikbaar is dan geef ik hier een update!

@Chris van den Berg is het al mogelijk om ook op de historie van en vrij veld (eigen rubriek) te rapporteren? We zouden graag op ingangsdatum van een vrij veld willen rapporteren.

door Chris van den Berg

Op dit moment nemen we dit onderwerp serieus mee op de roadmap van 2023, maar kan ik nog niet iets concreets toezeggen. Als ik meer informatie heb dan geef ik dat hier aan.

door Bas Menken - Gemeente Leiden

Wij maken ook gebruik van rapporten die de historie tonen op eigen velden. Dus ik zal dit onderwerp in de gaten houden

MSchopman
VISMA

door MSchopman

Idealiter hadden we dit al meteen willen meenemen maar bij de realisatie van Youforce Reporting is een bewuste keuze gemaakt om historische vrije velden in eerste instantie niet mee te nemen.

 

De verwerking van historische data op vrije velden betreft een zwaar proces en het zou het moment van wijziging in BO4 Online en beschikbaarheid van de wijziging in Youforce Reporting teveel beinvloeden.

 

Uit interviews met gebruikers (en een analyse op bestaande rapportages) bleek dat de functionaliteit weinig tot zelfs niet werd ingezet door klanten.

We zullen dit onderwerp even goed in de gaten houden.  Tot dat monent proberen aan onze kant om een aantal verbeteringen door te voeren in de verwerkingssnelheid zodat we dit hopelijk alsnog kunnen introduceren zonder alteveel impact op de verwerking.

 

ElmerH
CHAMPION *

door ElmerH

Goedemiddag, ook wij zouden hier gebruik van willen maken en zijn benieuwd of er ontwikkelingen zijn betreffende dit onderwerp. Dank alvast voor de reactie. mvrgr, Elmer