Mijn Communities
Help
Esmiranda Vermeer
CHAMPION **

Hoe kan ik een groepering toepassen? (Roltoewijzing)

door Esmiranda Vermeer (Bijgewerkt ‎17-02-2023 11:13 door Chris van den Berg VISMA )

Als ik in een overzicht bij de betreffende medewerker ook (het mailadres van) de leidinggevende wil tonen lukt me dit door bij Persoon roltoewijziging de velden roltoewijzing (filter: Manager) en Roltoewijzing Status (filter: Actief) en bv het werk e-mailadres van de leidinggevende op te nemen.

 

Maar als er meerdere leidinggevende op een organisatorische eenheid zitten wordt in het overzicht voor elke leidinggevende een regel gemaakt. In Report Builder werd dit opgelost door de rest van de kolommen te groeperen. Dit was ook niet ideaal, omdat dit bij filtering een probleem gaf. Maar dan was er in ieder geval de keuze.

 

Is er in Reporting een oplossing mogelijk om dit overzichtelijker te tonen?

8 ANTWOORDEN 8
fredbaltus
CONTRIBUTOR **

door fredbaltus

Beste Esmiranda, Ik ben net bezig met het stoeien met deze reporting omgeving. Ik zag deze vraag van jou en ik ben ontzettende benieuwd hoe je bij een medewerker de leidinggevende bepaald.... Welke tabellen heb ik dan nodig?

 

Ik hoor graag,

Fred Baltus

fredbaltus
CONTRIBUTOR **

door fredbaltus

Beste, ik heb al iets gevonden... Roltoewijzing - Visma Community

Ik zag dat je het bestand bestand roltoewijzing ook nodig heb. Met het bestand persoon en dienstverband kan je nog meer knutselen...

 

Fijn weekend,

Fred

door Chris van den Berg

We hebben nu ook een filmpje gemaakt over Groeperen.

 

 

NIEUW! Youforce Reporting Tutorials 

Esmiranda Vermeer
CHAMPION **

door Esmiranda Vermeer

@Chris van den Berg dankjewel. Die tip stond ook achter de link die @Raymond_de_Rozario erbij had gezet.

 

Esmiranda Vermeer
CHAMPION **

door Esmiranda Vermeer

@Raymond_de_Rozario Even snel getest en dit geeft wel een werkbare mogelijkheid. Dankjewel.

 

Met vriendelijke groeten,

 

Esmiranda Vermeer

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Graag gedaan. Dan mag je wel een Kudo geven en al oplossing accepteren


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Goedgekeurde oplossing
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

door Raymond_de_Rozario

Helpt het als je het in een matrix plaats en dan alles bij rijen?

Raymond_de_Rozario_0-1676459723089.png

even onderstaande link openen om groepering op 1 regel te zetten en het plusje weg te halen

 

Functie koppelen aan dienstverband - Visma Community

 


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

@Esmiranda Vermeer Als je dan ook onderstaande geel gearceerde instellingen nog uitzet. Dan krijg je meer de groeperingen die je in report builder gewent bent te zien:

 

ChrisvandenBerg_0-1676464991512.pngChrisvandenBerg_1-1676465032550.png