Mijn Communities
Help
annikavanstraten
CONTRIBUTOR ***

Inzet niet bij iedereen gevuld. Hoe krijg ik alle medewerkers in beeld?

door annikavanstraten

Ik ben een rapport aan het bouwen waarin ik de OE uit het in- en dienstscherm heb opgenomen en de kostenplaats van de inzet. Nu is niet bij iedereen een inzetregel aanwezig. Weet iemand hoe ik het filter moet zetten zodat ik iedereen in mijn rapport krijg?

3 ANTWOORDEN 3
annikavanstraten
CONTRIBUTOR ***

door annikavanstraten

@karl Wegner bedankt voor je antwoord. Hier was ik ook al mee aan het stoeien maar ik moet ook het aantal uren die in de inzet staan in het rapport hebben. Dan heb ik weer hetzelfde probleem. 

karl Wegner
CHAMPION ***

Tja, de uren van het dienstverband staan natuurlijk in het scherm In- en uitdienst. Indien bij jullie ook bij medewerkers meerder inzetten actief zijn met een verdeling van uren, kan het alternatief zijn dat je bijvoorbeeld uit het scherm Loonverdeling het % loonverdeling per kostenplaats pakt en dit relateert aan de contracturen uit het scherm In- en uitdienst.

Het scherm Loonverdeling zal wel bij iedereen gevuld zijn.

Heb je een filter op de OE gezet? Vaak zie je gebeuren in YR dat je alleen medewerkers in het rapport krijgt waar in elke kolom een waarde staat, dus je mist de medewerkers waar de kolom dan niet gevuld is. Blijkbaar is de relatie ook zo ingesteld tussen de verschillende entiteiten van Dienstverbandgegevens en Inzet, maar dat durf ik niet te zeggen.

Je zou het met de Loonverdeling kunnen proberen, maar dan moet je wel alle rubrieken van het scherm Inzet niet in je rapport opnemen.

karl Wegner
CHAMPION ***

door karl Wegner

Als het goed is gebruiken jullie dan ook het scherm Loonverdeling.

Wordt de loonverdeling gekoppeld, dan worden daar een aantal rubrieken gevuld. Ontbreken er gegevens mbt functie, uren en oe in het scherm Inzet, dan worden de gegevens overgenomen uit het scherm In- en Uitdienst. Is het scherm Inzet wel gevuld, dan zullen deze gegevens overgenomen worden in het scherm Loonverdeling. Althans geloof dat het zo werkt.

Wij werken al een aantal jaren niet meer met het scherm inzet, dus scherm Loonverdeling koppelt altijd bij ons met het scherm In- en uitdienst. Overigens bij ons de is de OE-code op medewerkerniveau gelijk aan de kostenplaatscode. Wel zo handig:-)

Ik zou dan uit de entiteit Loonverdeling de kostenplaats ophalen.