- Alle onderwerpen als nieuw markeren
- Onderwerp als gelezen markeren
- Dit onderwerp naar boven laten zweven
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Printervriendelijke pagina
Kolom met wel inhoud wordt niet getoond wanneer er een kolom toegevoegd wordt met geen inhoud
- Als nieuw markeren
- Als bladwijzer markeren
- Abonneren
- Dempen
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
Hallo,
Ik maak een rapport met een aantal kolommen, o.a. naam mdw - persnr - org. eenheid - functiecode.
Functiecode word keurig getoond.
Zodra ik ook nog kostenplaats code (loonverdeling) en/of percentage verdeling toevoeg, welke niet gevuld is bij bepaalde medewerkers (inhuur), dan toont het bij deze medewerkers ook niet meer de functiecode.
Naam mdw, Persnr en org. eenheid blijven wel staan.
Waar kostenplaats code en percentage verdeling wel gevuld is, wordt ook nog wel de functiecode getoond.
Hoe houd ik functiecode ook bij de medewerkers zonder kostenplaatscode/percentage verdeling zichtbaar?
Alvast dank!
Froukje Westra
- Als nieuw markeren
- Abonneren
- Dempen
- Markeren
- Afdrukken
Ik heb het even gereproduceerd. Bij ons worden bij pnillers het scherm loonverdeling niet gevuld. Als ik ook een overzicht maak met persoons en dienstverbandgegevens, dus zonder rubrieken uit de entiteit Loonverdeling, zie ik gewoon de gegevens van de pnillers. Zodra ik één rubriek uit Loonverdeling toevoeg aan het rapport, dan zie ik helemaal geen persoons- of dienstverbandgegevens meer van de pnillers waar het scherm Loonverdeling niet is gevuld. Dat is dus weer anders dan bij jou, want jij zegt dat de persoonsgegevens en afdeling wel blijven staan? Inderdaad een vreemde situatie en onwenselijk. Zal wel een foefje voor zijn met een dax-expressie, maar die weet ik even niet. Je wilt uiteraard in zo'n situatie de gegevens blijven zien en dan lege waarden in de kolommen mbt Loonverdeling.
- Als nieuw markeren
- Abonneren
- Dempen
- Markeren
- Afdrukken
De rij wel zichtbaar houden doe je door in kolom 'Visualisaties' op een rubriek via de rechtermuisknop 'items zonder gegevens weergeven' aan te vinken.
Graag hoor ik van iemand nog het foefje om ook de gegevens functiecode te blijven zien wanneer er geen loonverdeling is.
- Als nieuw markeren
- Abonneren
- Dempen
- Markeren
- Afdrukken
@FroukjeW : wellicht komt het door de volgorde van de kolommen. Ik heb in een demodatabase functienaam achteraan gezet en dan zie ik bij een lege loonverdeling ook lege waarden (bijlage 1). Zet ik het veld voor de loonverdelingvelden, dan toont het wel waarden bij een lege loonverdeling (bijlage 2).
- Als nieuw markeren
- Abonneren
- Dempen
- Markeren
- Afdrukken
@Sven Beerents Bedankt voor deze uitleg. Dit betekent dus dat de volgorde van kolommen invloed heeft op het resultaat van de uitvraag? Ik ben dit nog niet eerder tegengekomen bij Power BI, zijn er specifieke situaties wanneer zich dit voordoet? Of is het vergelijkbaar met joins in SQL, waar de volgorde er ook toe kan doen?