Mijn Communities
Help
Provincie Gelderland
CONTRIBUTOR ***

Manager ziet teveel medewerkers, geen extra rechten uit SS

door Provincie Gelderland

We hadden afgelopen woensdag het issue dat er een datalek werd gemeld door een manager, dat deze de gehele organisatie kon zien op een bepaald(!) rapport. Deze manager heeft geen extra rechten in Self Service.

 

Mijn vraag, worden alle rapporten automatisch gefilterd of is er een minimum vereiste dat er een bepaald veld op een rapportage moet staan? Zoals bijvoorbeeld 'org. eenheid'. Ik kan dat nergens terugvinden (of niet goed genoeg gekeken).

3 ANTWOORDEN 3
Goedgekeurde oplossing
Chris van den Berg
VISMA

door Chris van den Berg

Alle rapporten worden automatisch gefilterd, en werkt eigenlijk hetzelfde als bij report builder. Bij dit soort vragen/issues altijd goed om een ticket bij de service desk te melden, zoals @Ilse_KVK . 

De melding bij de service desk wordt onderzocht. Sowieso goed om nog eens te verifiëren of dit vandaag nog steeds aan de hand is.

Provincie Gelderland
CONTRIBUTOR ***

We zijn een nieuwe klant hebben nooit met report builder gewerkt 😉

Vandaag was het niet meer aan de hand. Vraag me dan natuurlijk wel af wat er dan gebeurt is.

Ilse_KVK
CONTRIBUTOR **

door Ilse_KVK (Bijgewerkt ‎30-10-2023 09:55 door Ilse_KVK )

Wij lopen tegen hetzelfde aan. Managers en afdelingssecretaresses zien meer data als waar ze vanuit hun autorisaties recht op hebben.

Ik heb vrijdag een melding ingeschoten bij de Servicedesk en de toegang van de managers en afdelingssecretaresses dichtgezet omdat dit ook bij ons wordt gezien als een datalek.

 

Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt wat hier mis gaat en hoe we dit kunnen oplossen.