Mijn Communities
Help
Alfaro Pentury
CHAMPION *

Naam van medewerker die rol (MGR/PADV) heeft in BO4, op rapport.

door Alfaro Pentury

Is het mogelijk (welk gegeven?) om de naam van de leidinggevende (MGR dus) weer te geven in een rapport/kolom - achter de naam van een medewerker/afdeling? Zo ja, welk gegeven moet ik daarvoor aanvinken?

5 ANTWOORDEN 5
Sven Beerents
CONTRIBUTOR ***

door Sven Beerents

@Alfaro Pentury Let er wel op dat tabellen verbonden zijn middels een inner join. Dienstverbanden op een afdeling zonder manager zullen niet getoond worden. Als dit een probleem is, zou je een berekende kolom in de tabel dienstverband kunnen maken:

var actieve_mgr = Contract[OU_BK]
return
calculate(MAX('Contract Role Assignments'[FullName2]), 'Contract Role Assignments'[Status]="Actief" && 'Contract Role Assignments'[RoleAssignment_BK]="MGR" && actieve_mgr = 'Contract Role Assignments'[OU_BK])

Dan hoef je geen gegevens uit de tabel Roltoewijzing te selecteren. Nadeel hiervan is wel dat maar 1 naam opgehaald wordt. Bij afdelingen met meerdere leidinggevenden gaat er informatie verloren.
Alfaro Pentury
CHAMPION *

door Alfaro Pentury

Bedankt voor je reactie @Sven Beerents , dit is gelukkig niet aan de orde!

apentury
CONTRIBUTOR *

door apentury (Bijgewerkt ‎26-06-2025 14:57 door apentury )

bericht is verwijderd.

Goedgekeurde oplossing
Esmiranda Vermeer
CHAMPION ***

door Esmiranda Vermeer

@Alfaro Pentury 

Filter op deze pagina: 

* Sleep Roltoewijzing/Roltoewijzing hierheen. En dan filteren om welke rollen het gaat.

* Sleept Roltoewijzing/Roltoewijzing status hierheen. En dan filteren op Actief.

Aan de tabel kun je dan de opties onder Roltoewijzing/Persoon Roltoewijzing toevoegen. Wij hebben bv het emailadres van de leidinggevende in een rapportage.

1.png2.png

3.png

Alfaro Pentury
CHAMPION *

@Esmiranda Vermeer  vriendelijk bedankt, ik weet niet of dit nu goed aankomt maar ik kan hier verder mee!