Mijn Communities
Help

Nieuwe Verlof Standaard Rapporten

door Chris van den Berg

Een belangrijke stap in het overgaan naar Youforce Reporting is Verlof rapportages. Vanaf Oktober kunnen deze alleen nog met Youforce Reporting, in de nieuwe rapportage ontwerper gebruikt worden.

 

Voor een goede ondersteuning en jullie werk te besparen gaan we extra verlof standaard rapporten toevoegen, zodat jullie zelf minder maatwerk rapporten hoeven te maken.

 

De volgende rapporten zijn we aan het maken:

- Verlofsaldo (per afdeling)

- Verjaring verlof

- Verlof dashboard

 

Ik ben opzoek naar een aantal geïnteresseerde gebruikers die hier inhoudelijk een mening over hebben en samen te kijken naar de eerste ontwerpen. Jullie hebben waarschijnlijk hele goede input om deze rapporten nog beter te maken.

 

Wil je meedenken? Stuur me dan een berichtje op christiaan.berg@visma.com en dan nodig ik je uit voor een meeting die in de tweede week van mei zal plaatsvinden.

 

15 ANTWOORDEN 15
Jan_Laurijsen
CHAMPION *

door Jan_Laurijsen (Bijgewerkt ‎05-10-2023 11:35 door Jan_Laurijsen )

@Chris van den Berg  Waarom zijn de oude klassieke verlofoverzichten uit gezet terwijl er nog geen vervangende rapportages voor beschikbaar zijn:
0403 - Verlofverloop
0404 - Verlof stuwmeer overzicht

0405 - Vedrjaring verlof
etc.

Jan_Laurijsen_0-1696498487405.png

 

MdeBeer
CHAMPION **

door MdeBeer

Hoi Jan,

 

Er zijn 3 oktober nieuwe verlof rapporten bijgekomen. Misschien moet je die nog even aan zetten in de autorisatie.

Jan_Laurijsen
CHAMPION *

door Jan_Laurijsen

Bedankt voor de Tip. We zijn pas bezig met het uitrollen van Youforce Reporting en alles is nog niet helemaal klip en klaar. Maar nu kan ik verder.

Alex
CONTRIBUTOR *

door Alex

Hoi Jan,

(ook) wij zijn nu net bezig in reporting. Mijn vraag is dan ook waar heb jij de autorisaties m.b.t verlof rapportages aangezet?

Alex
CONTRIBUTOR *

door Alex

Reeds opgelost.

Anja Brouwer1
CHAMPION **

door Anja Brouwer1

@Chris van den Berg Ik heb het verlofdashboard niet tussen de rapportages staan. Is deze nog in de maak of kijk ik er over heen?

door Chris van den Berg

@Anja Brouwer1 klopt, ik zal het artikel even aanpassen. In eerste instantie wilde ik het verlofstuwmeer in een dashboard verwerken, maar uiteindelijk toch voor een los stuwmeer overzicht gekozen. Het dashboard komt wellicht nog in een later stadium

Anja Brouwer1
CHAMPION **

door Anja Brouwer1

Dat is jammer, bij ons in de organisatie is hier wel vraag naar. Nieuwe uitdaging voor mij 🙂

door Chris van den Berg

@Anja Brouwer1  wil ik best met je naar kijken. Ook voor mij weer waardevolle input. Je mag best een meeting inschieten met mij om er even naar te kijken binnenkort.

Anja Brouwer1
CHAMPION **

door Anja Brouwer1

Dat is fijn. Heb tot nu toe nog geen dashboard gemaakt. Zodra ik iets heb om te laten zien of ergens tegen aan loopt meld ik mij.

Alvast bedankt.

Marianne Marsman
CHAMPION ***

door Marianne Marsman

@Chris van den Berg 

Hallo Chris,

 

Hoe kan ik bij het rapport verlofsaldo ervoor zorgen dat de lege organisatielagen niet getoond worden?

dus dat de saldi direct onder de afdeling staan ipv dat er nog 1 of meerdere lege organisatielagen worden getoond.

MarianneMarsman_1-1696239933823.png

 

 

 

@Marianne Marsman goede vraag. Daar hebben we op dit moment nog geen goede oplossing voor. Dit is de manier hoe de ' 'hierarchie' werkt binnen Power BI. Wordt vervolgt..

MdeBeer
CHAMPION **

door MdeBeer

 @Chris van den Berg 

Is het nieuwe rapport verjaring verlof (0405) al beschikbaar? Ik zie deze er nog niet tussen staan.

Of zijn jullie hier nog mee bezig?

door Chris van den Berg

@MdeBeer 

Onderstaande rapporten komen later in augustus beschikbaar:

 

- verjaring verlof

- verlofregeling

- verlofrechtmutaties

- verlofblokkade


Zie hier alvast een concept versie van het verjaring verlof rapport:

 

IMG_8487.png

door Chris van den Berg

Reminder! Vandaag om 11u is de meeting!