Mijn Communities
Help
karl Wegner
CHAMPION ***

Nut zoekveld rechtsboven in het scherm onder de tekst filters

door karl Wegner

Gebruikers willen daar een zoekterm opgeven voor het rapport, maar deze doet helemaal niets.

Kan dus alleen als je de filterkolommen laat zien aan de rechterkant van de tabel.

 

Wat is het nut van dit zoekveld? Is dit wellicht een inrichting die bij ons niet goed staat?

Waar kan je naar zoeken en kan ik deze ook uitzetten/niet zichtbaar maken?

 

karlie_0-1705410170760.png

 

6 ANTWOORDEN 6
Goedgekeurde oplossing
Chris van den Berg
VISMA

door Chris van den Berg

Het zoekveld waar je naar refereert @karl Wegner is een zoekveld wat je kunt gebruiken voor de filters die je daar hebt ingesteld. Je kunt dit paneel ook uitzetten. Dit kun je doen door bij het bewerken van een rapport op onderstaande 'oogje' te klikken:

ChrisvandenBerg_0-1705485722310.png


Er is geen standaard zoekfunctie in rapporten aanwezig. We hebben wel iets aan de nieuwste standaard rapporten toegevoegd, zodat je makkelijk op medewerkers kan zoeken bijvoorbeeld. Zie daarvoor Verlofstuwmeer bijvoorbeeld.


 

karl Wegner
CHAMPION ***

@Chris, toch niet de oplossing. Een vinkje plaatsen bij het filter in het rapport verdwijnt hiermee dus ook de ingestelde filters van de kolommen en dat wil ik juist niet. Het zoekveld mbt de filters wil ik niet meer zien, maar wel de filters van de kolommen die ik heb  ingesteld. De gebruiker denkt nu dat in het zoekveld mbt filters hier een zoekwaarde ingevuld kan worden van een gegevens in het gehele rapport. 

@karl Wegner Je zou wel het volgende kunnen proberen, waardoor de zoekbalk minder toegankelijk wordt:

Je kunt bij de instellingen van het Canvas het uiterlijk van het filterpaneel aanpassen. Dan zou je bijvoorbeeld het invoervak dezelfde kleur kunnen geven als de tekst. Niet een oplossing die er het mooist uitziet, maar het helpt wellicht wel.

ChrisvandenBerg_1-1705571194558.png

 

 

ChrisvandenBerg_0-1705571132624.png

ChrisvandenBerg_2-1705571253559.png

 

 

@karl Wegner Daar hebben we helaas geen invloed op. Die zoekfunctie kunnen we niet uitzetten.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Maar daar zou je een kopie van kunnen maken, alles verwijderen behalve het zoek visual en bij "fields" een ander tabelveld plaatsen 😉👍


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

door Raymond_de_Rozario

Hier staan alle filters die je op een visual hebt ingesteld. Wanneer er het maar een paar zijn, dan heeft het niet heel veel nut. Op het moment dat je op 1 visual 30 filters hebt staan, dan kan je specifiek zoeken naar een filter (kolom) door de kolomtitel in te voeren

 

Raymond_de_Rozario_0-1705485141456.png

 

Raymond_de_Rozario_1-1705485179576.png

 

 

De vraag hier zou eerder moeten zijn: hoe willen jouw gebruikers zoeken of waarop? En wil je überhaupt dat gebruikers filters in je rapport kunnen aanpassen? Volgens mij heeft @Chris van den Berg een standaard rapport beschikbaar gemaakt waarin de "text search" visual staat. Hiermee kan je op bepaalde tekst zoeken in een tabelveld. 

 

Zou je de vraag iets uitgebreider willen stellen?

 


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden