Mijn Communities
Help
Roel_Harmsen
CHAMPION ***

Rapport maken van alle begeleiders, maar niet als de inzet gestopt is

door Roel_Harmsen

Dag,

 

Ik wil een rapport maken met alle mws die op dit moment in dienst zijn met de rol (persoonlijk) begeleider.

Wanneer ik iets maak, neemt die van dat dienstverband ook mee wie vroeger begeleider was, maar nu een andere functie hebben. Hoe kan ik die eruit filteren?

In de screenshot zie je functie 10500, welke wel gestopt is. Maar als ik een rapport maak, gaat deze er nog wel in mee. Hoe los ik dit op?

Roel_Harmsen_0-1679914027542.png

 

4 ANTWOORDEN 4
TheoLescure
VISMA

door TheoLescure

Hoi @Roel_Harmsen , Uit jouw beschrijving maak ik op dat je alleen de actuele gegevens wilt zien. Hierdoor vraag ik mij af waarom je gebruik maakt van de historie, anders zouden de historie regels niet verschijnen. Dat maakt het geheel dan een stuk complexer dan nodig. Indien je de Dienstverband gegevens haalt uit Dienstverband en niet uit Dienstverband historie. Dan krijg je alleen maar de huidige actuele waarden te zien van alle velden in het rapport. Dat geldt dan ook voor de functie op het moment dat je deze toevoegd. Daarna is het alleen nog maar een zaak van filteren op het juiste functieprofiel en jouw rapport geeft iedereen weer die op dit moment de gekozen functie bezit. Hoor graag of mijn aanname correct is en of dit het probleem heeft opgelost.

Roel_Harmsen
CHAMPION ***

door Roel_Harmsen

Hallo,

 

Uiteindelijk is het gelukt met roltoewijzing actief te selecteren. 

Je hebt idd ook zeker gelijk dat is niet voor historie moet kiezen. Heb een nieuw rapport gemaakt en het werkt.

Iig bedankt voor het helpen!

Roel_Harmsen
CHAMPION ***

door Roel_Harmsen

Hallo,

 

Waar ik status functie aanklik en leeg selecteer, geeft dat niet wat ik wil. Ik blijf de medewerkers zien waarvan hun inzet afgerond is.

vroom
CHAMPION **

door vroom

Je kan de status van de functie, (of die actief is) toevoegen als kolom, filter instellen en dan verwijderen uit Kolommen, dan blijft het filter wel erin staan, maar is niet zichtbaar als kolom.

vroom_0-1679923994551.png

vroom_1-1679924101860.png