Mijn Communities
Help
Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Rapport recht op vitaliteitsuren en berekening ervan (CAO Jeugdzorg)

door Lieke Sterk Huis

Is er toevallig iemand die al een rapport heeft gebouwd inzake de datum waarop iemand recht heeft op vitaliteits- en garantie uren vanuit CAO Jeugdzorg met ook de waarde erbij (recht op ...uur)?

Binnen CAO Jeugdzorg is dat 10 jaar voorafgaande aan pensioengerechtigde leeftijd recht op vitaliteitsuren heeft. En daarop zijn er nog uitzonderingen voor medewerkers geboren in 1963 of eerder en sinds 31-12-2014 in dienst binnen CAO Jeugdzorg.

2 ANTWOORDEN 2
marjavanderkolk
CHAMPION ***

door marjavanderkolk

@Lieke Sterk Huis 

Wij hebben dit allemaal ingebouwd in de verlofregelingen. Zie screenshot.

ALs je vervolgens een standaard verlofrapport draait is dit verlof zichtbaar.

marjavanderkolk_0-1724665757822.png

Mocht je iets meer willen weten bel of mail me dan.

Ik ben echter vanaf donderdag tot 1 oktober met vakantie.

Laat maar weten, gr. Marja van der Kolk 

Tel 06-20412535 of marjavanderkolk@kenterjeugdhulp.nl

Marja van der Kolk
Petro17
CONTRIBUTOR **

door Petro17

Wij hebben voor de medewerkers, die recht hebben op vitaliteitsverlof, een nieuwe verlofregeling aangemaakt met een budget van 79 vitaliteitsuren. Als je toch uitgaat van de Startdatum AOW binnen het In-en uitdienst scherm (tabblad Overige gegevens) en daar 10 jaren vanaf haalt, dan heb je toch een overzicht wie er allemaal in dit jaar en de voorgaande jaren recht hebben op vitaliteitsverlof. Wij leggen binnen de verlofmodule van Beaufort deze verlofregeling aan het begin van elk jaar vast bij alle medewerkers, die in het nieuwe jaar recht hebben hierop. Je legt dan op werknemersniveau de verlofregeling met de juiste ingangsdatum voor dat jaar (dus in de toekomst t/m december van het lopende jaar). De verlofmodule berekent dat het recht voor dat jaar, dus naar rato van de ingangsdatum.

De uitzonderingen hebben wij apart bekeken aan de hand van de criteria en vastgelegd. Dit laatste is volgens mij een eenmalige actie. Naar mijn idee komt daar niemand meer bij.