Mijn Communities
Help
vroom
CHAMPION **

Rapporten werken niet na Salarisverwerking!!!

door vroom (Bijgewerkt ‎17-02-2023 11:34 door Chris van den Berg VISMA )

Kan het zijn dat veel rapporten niet meer werken zodra de resultaatgegevens (1917) zijn ingelezen in Beaufort?
We merken nu dat heel veel rapportages met OE en Dienstverbandgegevens niet goed werken en diverse foutmeldingen krijgen

9 ANTWOORDEN 9
vroom
CHAMPION **

door vroom

@Chris van den Berg 
nog een vraag Chris, de resultaatgegevens van november zijn helaas nog steeds niet zichtbaar in YR.
Eind van de morgen heeft de verwerking gedraaid, om 13.45 zijn ze ingelezen in HR Core Beaufort. waarom zijn ze dan nu nog steeds niet zichtbaar in YR??

 

Goedgekeurde oplossing
Chris van den Berg
VISMA

door Chris van den Berg

@vroom dat klopt. Salarisresultaten verwerken we alleen in de nachtverwerking ivm de grote hoeveelheid aan data. Morgen kun je de data in de rapportages verwachten als het vandaag beschikbaar is gekomen in BO4/GEMAL

vroom
CHAMPION **

door vroom

Check, de rapporten doen het weer, wat was nu het probleem?

door Chris van den Berg

Zoals je weet verversen we de hele dag door de data in het datamodel. Precies rond 15:11 werd jullie data ververst en dat was ook het moment dat je een rapport wilde benaderen. Normaal gesproken levert dit geen issues op voor het gebruik van de rapportages, maar nu dus wel. Voor nu een incident, maar we gaan dit verder onderzoeken.

 

 

vroom
CHAMPION **

door vroom

Hoi Chris,

Dan was het wel een lang moment waarin gedurende 30 minuten de rapporten die we openden niet werkten.

Vanmorgen waren er rapporten die na 3 uur pas ververst werden. Het is denk ik iets meer dan samenloop van openen rapport en verversing data.

Maar evenzogoed bedankt dat je dit zo snel hebt opgepakt, we kunnen weer verder.

Uit nieuwsgierigheid, wat is voor jullie een normale doorlooptijd voor het verversen van data?
(want het valt ons op dat dit vaak langer dan 1 uur duurt en dat is toch wel een flinke achteruitgang t.o.v. Beaufort on premise).

door Chris van den Berg

Ja 30 min is wel lang. We nemen deze informatie mee in ons verdere analyse. 

 

Het uitgangspunt is dat de data (als er nieuwe data is) ieder uur wordt ververst. Ook dit zal ik meenemen om te kijken wat er aan de hand is.

 

Groeten,

Chris

door Chris van den Berg

als het goed is werken ze nu weer. Zou je nog eens willen checken?

door Chris van den Berg

Bedankt voor de melding. Ik zie inderdaad wat error meldingen bij jouw rapportages. Dit heeft als ik het zo zie niet met salarisresultaten te maken maar met iets anders. We gaan er naar kijken en houden je op de hoogte.

 

Zou je ook een ticket willen inschieten bij de service desk?

 

Excuses voor het ongemak Melle!

vroom
CHAMPION **

door vroom

Bedankt dat je hier bovenop zit Chris !! (Ticket was al ingeschoten voor dat ik dit item indiende 😉 )