Mijn Communities
Help
Schiff01
CHAMPION **

Salarisresultaten combineren met dienstverband gegevens

door Schiff01

De gegevens uit de salarisresultaten kan ik wel al koppelen met de persoonsgegevens en de OE gegevens. Het zou fijn zijn als ook de dienstverband gegevens (onder meer de salarisgegevens) te koppelen zijn met de salarisresultaten. Klopt het dat dit nog niet werkt en dat ik het kan indienen als idee?

3 ANTWOORDEN 3

door Chris van den Berg

@Noortje Wester ja dat kan zeker. Daarvoor is het veld 'Actueel' beschikbaar in Dienstverband historie. Deze geeft de waarde 'Actief' bij de waarde die vandaag actief is. Dienstverband status geeft aan of het dienstverband in het algemeen (dus op basis van datum in dienst en uit dienst) nog actief is.

 

ChrisvandenBerg_0-1687247078352.png

 

Goedgekeurde oplossing
Chris van den Berg
VISMA

door Chris van den Berg

Goeie vraag! Dit kan al wel, alleen moet je dienstverband historie gebruiken!

 

Noortje Wester
CONTRIBUTOR ***

door Noortje Wester

Dit werkt inderdaad! Ik heb er nog wel een vraag over. Als ik historische dv gegevens gebruik, maakt het systeem een nieuwe regel aan bij een wijziging. Is er ook een mogelijkheid om dan te filteren op de huidige status van een veld?

Als ik filter op 'einddatum' van historie is 'leeg' of na 'vandaag', dan wordt dat ook toegepast op de waarden in de tabel. Ik heb een kruistabel met in de kolommen salarisresultaten en in de rijen oa uitdienst datum. Daarvan zou ik alleen de laatste waarde willen zien. Weet je of daar iets in mogelijk is?