Mijn Communities
Help
Schiff01
CHAMPION **

(Som) Aantal uren per week inzet - verschil tussen reporting en pro

door Schiff01

@Sven Beerents 

Ik wil in Reporting gebruik maken van:

- het totaal aantal uren (actieve) inzet per week.

 

Daarvoor wilde ik in Reporting Pro een item aanmaken, namelijk:

- de som van het aantal uren inzet per week.

 

In Reporting Pro heb ik niet de beschikking over het veld 'uren inzet per week'.

In Pro heb ik wel de beschikking over 'Som aantal uren inzet per week'.

 

Ik zie geen mogelijkheid om 'som aantal uren inzet per week' over te nemen in Reporting.

Door het ontbreken van 'uren inzet per week' in Pro kan ik ook geen eigen item hiervoor aanmaken.

 

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Uiteindelijke doel is om een controle rapport te maken met daarin 'totaal aantal uren inzet per week' is ongelijk aan 'aantal uren dienstverband'.

2 ANTWOORDEN 2

door Sven Beerents

De oplossing die je zou kunnen proberen is een measure maken in de contracttabel:

var inzet = max(contract[contract_bk])
return
calculate(sum(Assignment[HoursPW]), filter(ALLSELECTED(Assignment), Assignment[StatusAssignment]="Actief" && inzet=Assignment[Contract_BK]))
Hiermee haal je de actieve uren over vanuit de inzettabel. In een tweede measure kun je de vergelijking maken tussen dit veld en de uren per week uit de dienstverbandentabel
Schiff01
CHAMPION **

door Schiff01

@Sven Beerents en/of @Chris van den Berg

Kan een van jullie aangeven welke formule ik voor deze tweede measure moet gebruiken? Ik doe blijkbaar iets fout met de IF statements. Het zou fijn zijn een goed werkend voorbeeld te hebben.

Is er ook ergens terug te vinden wat het verschil is tussen een meting en een kolom?