Mijn Communities
Help
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Time-out / automatisch uitloggen tijdens werken in YF-reporting

door Raymond_de_Rozario

Goedemorgen,

 

Wanneer ik een tijd achter elkaar bezig ben het het maken/testen van rapportages (en het lezen van de aangeboden documentatie!), dan komt het met regelmaat voor dat ik een "er is iets fout gegaan tijdens..." melding krijg tijdens het opslaan. Dan blijkt dat ik automatisch ben uitgelogd. Het lijkt erop dat ik dan niet actief genoeg ben o.i.d.? Kan die time-out / inactieve tijd ook worden verlengd? Zit er ook een auto-save optie op de rapporten? Wij zijn nog wachtende op een eigen PBI-desktop omgeving, dus ben eerst nog afhankelijk van deze web-omgeving


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

10 ANTWOORDEN 10
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

door Raymond_de_Rozario

Goedemorgen allen, 

 

Ben ik de enige die binnen twee uur weer als te lang inactief wordt beschouwd en daardoor de actieve sessie wordt beëindigd? Ik ben even achter mijn werkplek vandaan geweest, wat ergens tussen de 1,5 en 2 uur is geweest. Voor die tijd was ik nog in een rapportage bezig. Op het moment dat ik terugkom en na een paar wijzigingen mijn rapportage wil opslaan, reageert Youforce reporting niet meer. verversen (f5) resulteert in een "blanco" scherm. Venster afsluiten en via het beginscherm klikken op de tegel Youforce Reporting, resulteert in een inlogscherm. 


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Monique80
CONTRIBUTOR ***

door Monique80

Ook wij hebben binnen Youforce reporting er regelmatig last van dat Reporting niet meer werkt. Als je even inactief bent geweest en weer terug gaat naar je tabblad "reporting", krijg je de melding "je hebt geen toegangsrechten" terwijl er niets is gewijzigd in de autorisaties. Je moet dan helemaal uit Youforce met alle modules en Youforce weer opnieuw opstarten en soms zelfs je cache en cookie historie wissen om de melding niet meer te krijgen en weer verder te kunnen werken binnen Reporting. Dit werkt erg frustrerend. Kan hier iets aan gedaan worden?

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

door Raymond_de_Rozario

Goedemiddag @Chris van den Berg, kan je al iets meer vertellen of men weet waar het aan ligt? Ik begin er nu een beetje simpel van te worden dan ik (voor mijn gevoel) al na een half uur inactiviteit wordt uitgelogd


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Hoi Raymond,

 

Het team is dit nog aan het onderzoeken. Daarnaast zijn er een paar collega's op vakantie die hier mee bezig zijn waardoor het wat langer duurt. We moeten dus nog even een beroep doen op je geduld. Als ik meer informatie heb dan laat ik dat hier weten!

 

Groeten,

Chris

ElmerH
CHAMPION *

door ElmerH

Hoi @Chris van den Berg,

Ik ben ook wel benieuwd of hier iets mee gedaan kan worden.

Wij zien niet echt logica wanneer je uit het systeem gegooid wordt.

Ik schat in dat ik per dag meer dan 6 x moet inloggen. In meer dan de helft van de gevallen heeft dat niks met inactiviteit te maken. Dan is ie er in 1x klaar mee. En dan moet je maar hopen dat het opgeslagen is wat je aan het doen was (wat overigens ook meestal het geval is). Maar het haalt je wel uit je concentratie en het frustreert. 

Hebben andere partijen hier ook last van of ligt het aan onze organisatie? Ik ben benieuwd naar je advies Chris.

mvrgr, Elmer 

Maurice van de Pol
CHAMPION *

door Maurice van de Pol

Wij hebben hetzelfde probleem. Het begint al met dat als we Youforce Reporting niet vrij direct opstarten na het inloggen in YouForce dat we voor YFReporting opnieuw moeten inloggen. Alleen lukt dat helemaal niet en moeten we YouForce als geheel uitloggen.  En bij ons is het zo dat als YF Reporting een tijd niet gebruikt wordt dat ie dan in een soort freeze geraakt.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Hi Chris,

 

Dank je wel voor de terugkoppeling. Ik wacht weer rustig af.

 

 


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Anonymous
Niet van toepassing

door Anonymous

@Raymond_de_Rozario Ik begreep van de Raet Servicedesk dat de PBI-desktop wel al geïnstalleerd kan worden maar nog niet gebruikt kan worden, aangezien de stap die volgt (leerpad: Licentie aanvragen door beheerder ) nog niet toe te passen is. De optie 'Licentie' is nog niet beschikbaar voor de beheerder. De servicedesk gaf aan dat de communicatie omtrent de PBI-desktop nog te voorbarig was en dat deze dus nog niet gebruikt kan worden. Daarop heb ik geadviseerd om dit duidelijk te communiceren naar de klanten, eventueel binnen het leerpad zelf. Tot op heden helaas niet gebeurd.

@Chris van den Berg Zie melding #27413473, misschien kun jij hier meer duidelijkheid over geven? Wij hebben de PBI-desktop reeds laten installeren door onze ICT-partner, maar komen nu dus niet verder.

door Chris van den Berg

Hi Mark,

 

Als je toegang wil krijgen tot licenties dan kan dat al wel in dit stadium, ook al hebben we dat nog niet breed gecommuniceerd. Dat wordt deze dagen, binnenkort, gecommuniceerd.

 

Je kunt via je Customer Succes Manager Reporting Pro aanvragen. Kun je me laten weten of dit gelukt is of niet, desnoods met mij in de cc?

door Chris van den Berg

Dat is niet de bedoeling. Ik heb dit gemeld bij mij collega's die dit op gaan lossen. Ik houd je hier in deze post op de hoogte van de voortgang.