Mijn Communities
Help
Ilona van Til
CONTRIBUTOR **

'Uw gebruiker is niet geautoriseerd voor deze functionaliteit ' bij standaard rapportages

door Ilona van Til

Voor de eerste keer dat ik een bericht aanmaak, ik hoop dat dit zo mag, want ik kom er niet uit.

Voor zover ik kan nagaan heeft een gebruiker alle rechten op een standaard rapport, de toegang tot Youforce reporting, maar bij het inzien van het rapport krijgt ze de melding 'Uw gebruiker is niet geautoriseerd voor deze functionaliteit'.

Waar moet ik aan denken? Zit dit binnen de Reporting tool? Of toch in de autorisaties?

Ik heb al een melding aangemaakt, maar die wordt helaas als vraag gezien, dus ik hoop dat ik hier sneller antwoord krijg omdat ze graag de rapportages voor de accountant willen maken. Alvast hartelijk dank voor de reactie!

6 ANTWOORDEN 6

door Jeltje Bakker-Postma

En heb je binnen Youforce Reporting rechtsboven gekozen voor het tandwiel (configuratie) en daarna in het volgende scherm iets naar onder de optie 'Gebruikers vernieuwen' . Dit moet nog steeds handmatig bij nieuwe gebruikers.

JeltjeBakkerPostma_0-1726769951522.png

 

Noor Anneveldt
CONTRIBUTOR ***

door Noor Anneveldt

Hoi @Ilona van Til 

 

Wellicht dat het hem er ook nog in zit dat je BI-reporting in Self Service aan moet vinken. Geen idee of je hier iets aan hebt 😉 maar dit was destijds bij mij de oplossing voor het probleem 

Succes!

 

NoorAnneveldt_0-1726750081277.png

 

Ilona van Til
CONTRIBUTOR **

door Ilona van Til

Deze stond inderdaad niet aan. Nu in het activiteitenprofiel (waar de gebruiker lid van is) aangezet, maar ook na uitloggen en opnieuw inloggen krijgt ze nog dezelfde melding, Moet hier een nachtverwerking overheen?

Noor Anneveldt
CONTRIBUTOR ***

door Noor Anneveldt

Dat weet ik niet meer zeker, dacht dat het niet nodig was, maar kan heel goed dat er een nachtverwerking nodig is. Als verder de juiste gebruikersgroep aan haar rol is toegekend dan toch maar nachtje er over slapen in de hoop dat het morgen werkt.


Anja Brouwer1
CHAMPION ***

door Anja Brouwer1

@Ilona van Til heb jij in autorisatiebeheer de rechten aangevinkt.

AnjaBrouwer1_0-1726748013097.png

 

Ilona van Til
CONTRIBUTOR **

door Ilona van Til

Deze rechten heeft de gebruiker inderdaad via haar rol. Dank voor het meedenken.