Mijn Communities
Help
Noortje Wester
CONTRIBUTOR ***

Vertraging in verlofopnames: pas de volgende dag zichtbaar in de rapportage?

door Noortje Wester

Ik heb een rapportage gebouwd, vrij simpel, verlofrechten, opnamens, saldo, gepland, etc. Ter controle legde ik deze lijst tegen de voorganger, die in Report builder gebouwd was. Ik vond een verschil, en dat bleek een opname/mutatie te zijn die op diezelfde dag (dag van download) was doorgezet. In de 'oude' rapportage stond deze al wel, in de Youforce Reporting rapportage nog niet. Ik heb ze direct na elkaar gedraaid, en ter controle de YFR rapportage een paar uur later nog eens, maar het stond er pas de dag daarna in.

 

Was dit een fout egens, of is dit altijd zo? Is er documentatie over hoe 'live' de data doorkomt? En is er nog onderscheid tussen de verschillende modulen oid?

1 ANTWOORD 1
Rob99
CHAMPION **

door Rob99

Goed uitgezocht, het is wel belangrijk om te weten hoe de data verwerking plaatsvindt en op welk moment. En is het inderdaad handig te weten voor elk type data waarover gerapporteerd wordt. Misschien is het handig om een soort verwerkingsdatum op te nemen bij de entiteiten (of tabellen). Bijv. laatste verwerkingsmoment o.i.d. zodat we dit kunnen zien.