Mijn Communities
Help
Jessica Wester
CONTRIBUTOR *

FTE toevoegen aan Verzuimstatistieken

door Jessica Wester (Bijgewerkt ‎17-02-2023 11:23 door Chris van den Berg VISMA )

Geachte lezer, 

 

Is het mogelijk om aan het rapport Verzuimstatistieken een kolom met FTE toe te voegen?

 

Ik hoor het graag!

 

Groet, 

 

Jessica Wester

HR-adviseur RIBW K/AM

14 ANTWOORDEN 14

door Chris van den Berg

UPDATE:

 

Alle dashboards laten nu weer de juiste data en arbeidsrelaties zien.

 

We hebben onze oplossingsrichting aangepast. De verzuimdata wordt op dit moment alleen in de standaard dashboards gefilterd op de juiste arbeidsrelaties zoals je kunt zien op onderstaande filter:

ChrisvandenBerg_0-1674824640808.png

 

Dit veld kun je terug vinden in de entiteit Soort Arbeidsrelatie:

 

ChrisvandenBerg_1-1674824691622.png

 

Als je dus verzuimdashboards maakt en alleen de informatie wil zien zoals je die hebt gedefinieerd in BO4 (Stuurgegeven MI_VZAR), dan moet je het veld 'Indicatie Verzuimstatistieken = Waar' gebruiken in je filter.

Jessica Wester
CONTRIBUTOR *

door Jessica Wester

Hoi Chris, 

 

Dank voor de inspanningen! Blij mee!

 

Fijne dagen toegewenst. 

 

Groet, 

 

Jessica

door Chris van den Berg

@Jessica Wester  FTE is toegevoegd! We hebben de kolommen iets aangepast en verbeterd!

 

ChrisvandenBerg_0-1671699298524.png

 

RutgerH
CONTRIBUTOR ***

door RutgerH

We zien dat alle arbeidsrelaties in de verzuimstatistieken worden meegenomen. Is dit een bug? Of moeten we ergens nog een keer apart opgegeven welke arbeidsrelaties er moeten worden meegeteld in het verzuim?

 

door Chris van den Berg

@RutgerH het is de bedoeling dat dit middels het stuurgegeven in BO4 mee wordt genomen in de rapportages. Ik pak dit op en kom zsm terug met meer info.

 

 

RutgerH
CONTRIBUTOR ***

door RutgerH

@Chris van den Berg 

Is hier al een voortgang op te melden? Wij krijgen nog steeds alle medewerkers in te zien in onze dashboards 

 

door Chris van den Berg

@RutgerH verwachting is dat dit volgende week is opgelost!

RutgerH
CONTRIBUTOR ***

door RutgerH

@Chris van den Berg , We zien dat voor de verzuimstatetieken en verzuimdashboard inderdaad de juiste arbeidsrelaties worden meegenomen. Alleen nu worden ook voor de in en uitstroom en Personeel Dashboard alleen de interne medewerkers getoond. Hier zou ik wel graag alles willen zien. Is er een onderscheid te maken? Dus voor verzuim alleen de opgegeven arbeidsrelaties en voor de rest alle arbeidsrelaties?

Anonymous
Niet van toepassing

door Anonymous

Wij lopen tegen hetzelfde aan. Graag bij overige dashboards wel de mogelijkheid om alle arbeidsrelaties mee te kunnen nemen.

door Chris van den Berg

Ja goed idee @Jessica Wester 

 

@Tracy Postma deze kun je aanvragen, want dit is onderdeel van Youforce Analytics (zie ook webinar). Vanaf Februari voor iedereen standaard beschikbaar, en vanaf december kun je ook vervroegd deze dashboards krijgen op aanvraag via CSM.

Tracy Postma
CONTRIBUTOR ***

@Chris van den Berg , vind je in Youforce Analytics ook het aantal medewerkers binnen je organisatie terug. Dus puur een telling die uit te splitsen is in de diverse arbeidsrelaties?

 

Ja, dit vind je terug in het Personeel Dashboard :

ChrisvandenBerg_0-1671784428639.png

 

Tracy Postma
CONTRIBUTOR ***

door Tracy Postma

Hoe kan je het standaard rapport verzuimstatistieken toevoegen in je eigen portaal? Deze staat er bij ons niet tussen.

 

TheoLescure
VISMA

door TheoLescure

Hoi Jessica, Dit klink als een goed idee. Omdat het hier om een aanpassing van het standaard rapport gaat heb ik er alvast een Idee/wens van gemaakt. Klik hier