Mijn Communities
Help

Wekelijks Rapporten Uurtje - Augustus 2024 (STEL HIER JE VRAAG)

door Chris van den Berg

Stel hier je vragen voor het wekelijk Rapporten Uurtje!

-------------------------------------------
Kom je er niet uit bij het bouwen van rapporten? Heb je een extra paar ogen nodig bij het bouwen van een nieuw rapport? Tijdens dit uur kun jij je vraag aan mij en de mede deelnemers stellen. We hebben gezien dat in veel gevallen we jou ook echt verder kunnen helpen.

 

WANNER: donderdagen om 13:00

  • 1 augustus
  • 8 augustus GAAT NIET DOOR
  • 15 augustus
  • 22 augustus
  • 29 augustus

Meeting: meet.google.com/akd-uzzw-pez

 

On het tabblad Events  op deze community kun je zien wanneer de komende rapporten uurtjes plaats zullen vinden. Daar vind je de concrete data terug voor de komende sessies.



Alle vragen die van te voren worden gesteld krijgen voorrang 

 

Wekelijks rapporten uurtje vanaf Juli 2024 

48 ANTWOORDEN 48
Klaassenh
CONTRIBUTOR **

door Klaassenh

Op de loonstrook staat het recht vakantiegeld en EJU wat tot nu toe is opgebouwd. Kan je die ook in een rapport krijgen?

 

door Chris van den Berg

ChrisvandenBerg_0-1724931206431.png

 

wsleking
CONTRIBUTOR **

door wsleking

Ik zie dat de vraag van John Frijde in het algemene bericht is gesteld. Deze vraag is voor ons als klant en ik weet niet zeker of die vraag dus gezien is, aangezien die niet in dit draadje is gesteld. Dus bij deze nog snel ook even hier neergezet:

Goedemiddag,

Voor een klant is een rapport gebouwd van salarisresultaten met slicer op jaar en maand (apart). ik zie geen mogelijkheid om een slicer in te zetten die een combinatie van jaar en maand is, zodat je bv kunt selcteren een periode 202307 tm 202406. Is die mogelijkheid wel te maken?

John Frijde

Mark H
CONTRIBUTOR *

door Mark H

Hallo Chris, ik heb me aangemeld vandaag 29 aug. De tijd komt echter niet uit, dus ben er niet bij.

 

Wel heb ik een vraag. Ik heb een rapport gemaakt met journaalpostgegegevens en loongegevens. In het rapport staan 6680 regels. Als ik deze exporteer krijg ik er maar 5263. 

Waardoor komt dit en hoe kan dit aangepast worden? Ik heb gelezen dat het mogelijk veroorzaakt wordt omdat er identieke regels in staan, dus regels waarvan de waarde in alle kolommen identiek zijn. Vervelend want het feit dat ze identiek zijn maakt niet dat ze individueel niet relevant zijn. 

Ik heb geprobeerd om een uniek veld toe te voegen. Deze kan ik echter niet vinden in Entiteit Journaalpost werknemer of Entiteit Loonverdeling (operationeel model).

Heb jij mogelijk oplossing?

 

Met vriendelijke groet,

Mark Hagen

StefH
CONTRIBUTOR **

door StefH

@Chris van den Berg Als we bij verzuim het veld verzuim FTE toepassen en deze per maand weergeven over een periode, worden deze getotaliseerd, hetgeen niet klopt. Zo klopt het ook niet als er andere dimensies worden gebruikt dan maand.

Is dit iets wat wij zelf kunnen oplossen?

StefH
CONTRIBUTOR **

door StefH

Komen er in Analytics ook functionaliteiten om cumulatieve aantallen te krijgen voor instroom en uitstroom data? Dit is voor ons de juiste manier om er naar te kijken. Zo niet graag advies om hier zelf functies voor te maken.

StefH
CONTRIBUTOR **

door StefH

@Chris van den Berg Dag Chris. Ik heb wat vragen op de instroom en uitstroom gegevens uit Analytics. We hebben een validatie gedaan en zien dat deze niet volledig aansluit en we op een verschil van zo'n 6% uitkomen. Is er beschrijving van het de berekening voor deze functie? En wie kan ik benaderen hiervoor?

Bianca Dijkstra - Kruit
CONTRIBUTOR **

door Bianca Dijkstra - Kruit (Bijgewerkt ‎22-08-2024 23:00 door Bianca Dijkstra - Kruit )

@Chris van den Berg Momenteel ben ik bezig met een rapport conform "Overzicht Dienstverband Historie", met Reporting Pro. Ik zou hier graag het veld "Addendum functie" (in tabel "Functie vrije velden") aan toevoegen, maar krijg dan een foutmelding dat de relatie tussen de velden niet te bepalen is. In het semantische (lokale) model kan ik echter geen verbindingen tussen tabellen muteren. Hoe kan ik dit oplossen?

Tevens zou ik graag gegevens kunnen transformeren. Ik krijg dan echter 0 query's te zien in het semantische / lokale model. Alvast bedankt voor de reactie.

door Jacqueline van Meeuwen

@Chris van den Berg, door een fout in een workflow werden verlofrechtmutaties niet correct doorgegeven aan BO4, afgelopen week zijn correcties handmatig in BO4 doorgevoerd. via rapport op entiteit Verlofrechtmutaties worden deze handmatige mutaties niet herkend/gezien.

vraag: in het Mutatieverslag BO4 zie ik dat de mutatiedatum weliswaar staat op 19/8, maar dat de ingangsdatum wijz volgens het verslag op 1 sept staat. kan het daarmee te maken hebben en komt de mutatie dan vanaf 1 sept wel in het rapport?

zo ja, dan lijkt me dat niet logisch, rapport zou toch gewoon naar de werkelijke mutatiedatum moeten kijken? onderstaand voorbeeld wordt niet herkend in rapport Vitaliteit_PBDI

 

JacquelinevanMeeuwen_1-1724236788913.png

JacquelinevanMeeuwen_0-1724236587653.png

 

 

 

 

 

Henk1
CONTRIBUTOR ***

door Henk1

@Chris van den Berg Kan jij bevestigen dat CO2 rubrieken PI0368 t/m PI0377 (werkgebonden personenmobiliteit, zie hier) via de entiteit Declaraties Kilometers, velden Berekende Afstand en Vervoermiddel zichtbaar zijn in de Reporting omgeving?

 

Reden dat ik het vraag is dat ik een mutatie in SelfService heb ingeschoten met PI0375 maar tot op heden (twee uur later) nog geen output zie in de rapportage.

HeleenMogezomp
CHAMPION **

door HeleenMogezomp

 Hoe voeg ik de naam van een medewerker en de arbeidsrelatie bij systeemmutaties?

HeleenMogezomp
CHAMPION **

door HeleenMogezomp

Ik wil de datum uit dienst (huidig) bij dienstverband historie gebruiken in een berekend veld. Hoe doe ik dat? 

IF(YEAR('Contract History'[Date_Out_Of_Service_Current])=2099,BLANK(),'Contract History'[Date_Out_Of_Service_Current])

Dan moet je verwijzen naar de engelse naam Date_Out_Of_Service_Current

Anja Brouwer1
CHAMPION ***

door Anja Brouwer1

@Chris van den Berg Ik snap niet hoe het verzuimcijfer 3,92 van onderstaande medewerker is berekend. Als ik de berekening gebruik zoals hij in het artikel toelichting verzuimpercentage staat kom ik op 6 verzuimdagen : 31 kalenderdagen x100% = 0,194. De medewerker is in juli 6 dagen ziek geweest.  De rapportage in verzuimmanagement geeft ook een % van 3,59% en ChatGTP geeft het zelfde % als ik 0,194. 

 

AnjaBrouwer1_0-1723634965724.png

 

In je slicer selecteer je een periode van 7 maanden. Dus je moet in je berekening wel die totale periode meenemen.

Anja Brouwer1
CHAMPION ***

dan kom ik nog steeds op een andere resultaat namelijk 6:213x100 = 2,82%

Anja Brouwer1
CHAMPION ***

door Anja Brouwer1

het dubbeltje is gevallen, ben er al uit

Anja Brouwer1
CHAMPION ***

door Anja Brouwer1

@Chris van den Berg In jullie rapport verzuimstatistieken pakt hij de cijfers mee over de maand augustus. Wij vinden dit niet wenselijk.

Hoe kan ik zorgen dat wij alleen de vorige maanden zien en niet de huidige maand

 

AnjaBrouwer1_0-1723549994391.png

 

Anja Brouwer1
CHAMPION ***

door Anja Brouwer1

Ik bedoel, het zo instellen dat de manager de maand ook niet kan selecteren.

MdeBeer
CHAMPION ***

door MdeBeer

@Anja Brouwer1 ,

 

Je kunt bij periode alles uitvouwen en de maand augustus uitvinken.