Mijn Communities
Help

Wekelijks Rapporten Uurtje - Augustus 2024 (STEL HIER JE VRAAG)

door Chris van den Berg

Stel hier je vragen voor het wekelijk Rapporten Uurtje!

-------------------------------------------
Kom je er niet uit bij het bouwen van rapporten? Heb je een extra paar ogen nodig bij het bouwen van een nieuw rapport? Tijdens dit uur kun jij je vraag aan mij en de mede deelnemers stellen. We hebben gezien dat in veel gevallen we jou ook echt verder kunnen helpen.

 

WANNER: donderdagen om 13:00

  • 1 augustus
  • 8 augustus GAAT NIET DOOR
  • 15 augustus
  • 22 augustus
  • 29 augustus

Meeting: meet.google.com/akd-uzzw-pez

 

On het tabblad Events  op deze community kun je zien wanneer de komende rapporten uurtjes plaats zullen vinden. Daar vind je de concrete data terug voor de komende sessies.



Alle vragen die van te voren worden gesteld krijgen voorrang 

 

Wekelijks rapporten uurtje vanaf Juli 2024 

48 ANTWOORDEN 48
Klaassenh
CONTRIBUTOR **

door Klaassenh

@Chris van den Berg 

Goedemiddag,

Ik probeer een rapport te maken op signaleringsdatums. We hebben een heel aantal vrije velden met signaleringsdatums. Zoals einde onbetaald verlof, einde contract, einde tijdelijke uren enz. Nu heb ik al deze velden al in een rapport staan, maar ik wil alleen de gevulde velden zien binnen een bepaalde periode. Ik ben begonnen met de peildatum, maar ik zie niet hoe ik deze kan koppelen en ik alleen de gevulde velden zie binnen een bepaalde periode.

HeleenMogezomp
CHAMPION **

door HeleenMogezomp

Je hebt een berekend veld (meting) nodig waarin je bij elk afzonderlijke datum kijkt of deze binnen de peilperiode valt.

Hieronder een voorbeeld van een signalering die wij gebruiken voor einddata op tijdelijke uren/salaris/functie/overplaatsing.

Als 1 van de data valt in de peilperiode wordt de regel gepresenteerd.

 

MINX('Contract Custom Fields', SWITCH(TRUE(),
AND('Contract Custom Fields'[Einddatum Tijd wijz. (E00076)]<=MAX('Reference date filters'[Date]),
'Contract Custom Fields'[Einddatum Tijd wijz. (E00076)] >= MIN('Reference date filters'[Date])),1,
AND
( 'Contract Custom Fields'[Eind tijd.sal.wzgng (PI0088)]<= MAX('Reference date filters'[Date]),
'Contract Custom Fields'[Eind tijd.sal.wzgng (PI0088)] >= MIN('Reference date filters'[Date])),1,
AND
( 'Contract Custom Fields'[Eind tijd.fun.wzgng (PI0089)]<= MAX('Reference date filters'[Date]),
'Contract Custom Fields'[Eind tijd.fun.wzgng (PI0089)] >= MIN('Reference date filters'[Date])),1,
AND
('Contract Custom Fields'[Einddat.tijd.ovpl (PI0103)]<= MAX('Reference date filters'[Date]),
'Contract Custom Fields'[Einddat.tijd.ovpl (PI0103)] >= MIN('Reference date filters'[Date])),1,0))

 

 

 

 

Anja Brouwer1
CHAMPION ***

door Anja Brouwer1

@Chris van den Berg Ik heb een rapport overwerk ABR concept gemaakt. Nu bij controle blijkt dat als een medewerker meerdere keren per verwerkingsperiode op dezelfde code hetzelfde aantal overwerk uren opgeeft het systeem deze maar 1x laat zien.

Alsof de rapportage deze overschrijft. 

052024Uren ovw x uurloonP000446,0022,21 23,5   
052024Uren ovw x uurloonP000448,5022,21    
052024Uren ovw x uurloonP000449,0022,21    
052024Urn ovw toesl. 100 %P000492,5022,21 15  2,5100
052024Urn ovw toeslag 50 %P000476,0022,21   650
052024Urn ovw toeslag 50 %P000476,5022,21    
Raymond Lemmens
CONTRIBUTOR ***

door Raymond Lemmens

@Chris van den Berg kan het probleem van vrije velden nog steeds spelen (Opgelost: Vrije velden / eigen rubrieken geven ee... - Visma Community)?

Bij ons is in ieder geval 1 vrij veld (ER0010) niet meer gekoppeld  aan dienstverband en/of persoon. En heeft voorheen wel gewerkt.

Klaassenh
CONTRIBUTOR **

door Klaassenh

@Chris van den Berg 

Kan je in een rapport kiezen tussen berekende periode en verwerkte periode? Ik heb een aantal verschillen die waarschijnlijk worden veroorzaakt door het feit dat het in periode 8 is berekend, maar betrekking heeft op periode 7. Kan ik in het rapport aangeven dat ik de gegevens van de berekende periode wil zien?

Ik kan helaas niet aansluiten donderdag. Hopelijk volgende week wel.

 

door Chris van den Berg

Dat is een hele goede vraag @Klaassenh! In Youforce Reporting kun je dat op een andere manier oplossen dan we gewend waren. Dit leg ik onder andere uit in 1 van de tutorials. Zie Tip 5 van onderstaande tutorial Maak je rapporten makkelijker en mooier! 7 TIPS 

Raymond Lemmens
CONTRIBUTOR ***

door Raymond Lemmens

Als er bij indirecte mutaties een record verwijderd wordt en een vervangend record wordt opgevoerd, zie ik in Youforce Reporting beide records terugkomen. Terwijl in de Ad-Hoc rapportage alleen de actuele (lees nieuwe) record getoond wordt.
Heb alle velden in YFR aangevinkt om oud en nieuwe te onderscheiden, maar alles is identiek op de gewijzigde waarde na.
"Ind. afkeur", "Ind Nieuw" en "Ind. Blokkeren" helpt niet in identificeren van oud en nieuw.
indirecte mutatie.jpg

 

Hoe kan ik dit verhelpen?

Besproken, nadere analyse nodig.

Raymond Lemmens
CONTRIBUTOR ***

door Raymond Lemmens (Bijgewerkt ‎03-09-2024 13:39 door Raymond Lemmens )

@Chris van den Berg vergeten je te koppelen aan mijn vraag. Dus bij deze in de reply voor aankomende donderdag

 

MdeBeer
CHAMPION ***

door MdeBeer

@Chris van den Berg 

 

Klopt het dat je geen informatie op kunt halen van voor het jaar 2020?

We krijgen namelijk geen gegevens ouder dan 2020 te zien in een rapportage terwijl er geen filter o.i.d. op zit.

door Chris van den Berg

Hangt er vanaf welke data/rapportage je bedoeld. Waar gaat het precies om?

MdeBeer
CHAMPION ***

door MdeBeer

@Chris van den Berg ,

 

Het gaat om de informatie uit rubriek P00015, wachtdienst. Er moet een herberekening plaatsvinden over 5 jaar.

We kunnen bij de slicer "jaar verwerkingsperiode" niet verder terug dan 2020. Klopt dit?

door Chris van den Berg

Voor Rubrieken uit HR Core zijn is de meeste gevallen wel data aanwezig voor 2020. Salarisdata inderdaad niet. Die data is niet aanwezig voor 2020

MdeBeer
CHAMPION ***

door MdeBeer

@Chris van den Berg ,

 

Is er geen bewaarplicht dan? Is er geen enkele mogelijkheid om de data van 2020 inzichtelijk te krijgen?

door Chris van den Berg

Niet voor reporting nee. Data wordt wel op andere plekken bewaard. Bij de start van Reporting hebben we de data op een nieuwe manier opgehaald uit GEMAL, maar GEMAL zelf bewaart de data niet langer 2-3 jaar. We zijn dit verder aan het onderzoeken wat de mogelijkheden zijn.

Klaassenh
CONTRIBUTOR **

door Klaassenh

@Chris van den Berg 

Is het mogelijk een het vragenuurtje een keer op een andere dag te doen? Donderdag is voor mij eigenlijk niet haalbaar. Gisteren wel aangesloten en ik vond het erg leerzaam.

wsleking
CONTRIBUTOR **

door wsleking

Hoi @Chris van den Berg,

 

Naar aanleiding van het vragenuurtje daarnet, liet je de vernieuwde rapportage werkgebonden personenmobiliteit zien. We vroegen toen wat vragen over de visual waarin de Medewerkers op 1 januari zichtbaar waren (deze heet nu overigens dienstverbanden, wat volgens mij niet klopt, 1 persoon weliswaar meerdere dienstverbanden hebben maar kan slechts maar 1 reisbeweging maken voor de uitvraag van de kilometers in de enquête ongeacht het aantal dienstverbanden, als je snapt wat ik bedoel). We wilden weten waarom de aantallen mee wijzigen als je een andere datum kiest (Juli 2024), dit vanwege de berekening die je zou moeten maken om de gegevens aan het RVO door te geven.

 

Ik had in het verleden een kopie van dit rapport gemaakt en ik vergelijk nu deze nieuwe versie met die kopie die ik heb. Het valt mij op dat ik op 1 januari ineens veel meer medewerkers heb staan dan in het origineel. Ik heb een vermoeden dat de visual een filter tekort heeft die nog moet kijken naar Dienstverband status. Als ik die toevoeg met status 'alleen actief', kom ik al meer op dezelfde aantallen als dat ik voorheen had. Kan je nog even kijken naar deze visual en of de aantallen wel kloppen die daar getoond worden?

door Chris van den Berg

Bedankt voor je input. Ga ik naar kijken!

Jolanda van Logten
CONTRIBUTOR ***

door Jolanda van Logten

Goedemiddag, wij hebben een rapport Formatie en Organisatie. Dit rapport is beschikbaar gesteld aan de managers. Wij gingen ervan uit dat de roltoewijzing vanuit BO4 de autorisatie goed zal toepassen. Nu blijkt dat de managers niet alle afdelingen kunnen selecteren. We hebben ook een ticket lopen. Advies hoe we de rapportages, volgens juiste autorisatie, kunnen toekennen?