Mijn Communities
Help

gebruikers toegang geven tot reporting met alleen lezen

door Bas Menken - Gemeente Leiden

Ik wil onze salarisadministratie toegang geven tot een aantal rapporten. Ik heb hiervoor een groep aangemaakt en daar de rapporten aan toegevoegd. Zij zien nu ook netjes de rapporten maar kunnen ze ook bewerken.

Ik wil dat ze alleen de rapporten kunnen bekijken, filters invullen en exporteren

 

Ik heb ze in policy management de onderstaande rechten gegeven:

  • Gebruikersgroep #2
  • Youforce Reporting
  • Rapporten weergeven

Met deze rechten zou je verwachten dat ze geen rapporten kunnen bewerken of hernoemen.

8 ANTWOORDEN 8
Anonymous
Niet van toepassing

door Anonymous (Bijgewerkt ‎28-07-2022 11:13 ( )

@Chris van den Berg . Wij komen nog veel fouten tegen binnen Youforce Reporting, met name in de kwaliteit van de gegevens. Zie hiervoor de door ons ingeschoten meldingen + bijvoorbeeld de melding die nog bij jullie open staat omtrent het woon- en postadres van de medewerkers. De gegevens dienen 100% goed te zijn, daar hebben we op dit moment nog geen vertrouwen in. Dat is ook de reden dat we de tool nog niet beschikbaar stellen voor de andere gebruikers binnen onze organisatie. 

Hopelijk kijken jullie hier zelf ook kritisch naar... aangezien jullie dit nu al aanbieden aan de klanten (geen pilot meer ???).

door Chris van den Berg

Hi Mark,

 

Uiteraard, ingeschoten meldingen krijgen prioriteit en pakken we meteen op. We krijgen niet heel veel meldingen binnen over data wat niet klopt. Correcte data is inderdaad super belangrijk, dus als dat zo willen we dat graag meteen oplossen. Als je hier vragen over hebt, dan stel ik voor onze geplande afspraak in september te vervroegen. Ik ben altijd bereikbaar om hier samen naar te kijken.

Doel je op meldingen die je hebt ingeschoten bij de servicedesk of meldingen hier op de community? Want ik zie geen meldingen van jou staan bij de service desk klopt dat?

Je vragen hebben niet te maken met de vraag van Bas Menken. Ik stel voor dat we dit op de mail of in een nieuw forumpost bespreken, om het overzicht te houden.

 

Groeten,

Chris

 

 

Anonymous
Niet van toepassing

door Anonymous

@Chris van den Berg . Zie meldingen #27491282, #27490672, #27488264 en #27481738.

door Chris van den Berg

Top, ik ze ze nu ja! Ik zie ook een wens met betrekking to verlofrechtmutaties. Dit staat voor Augustus op de planning!

door Chris van den Berg

Hoi Bas,

 

Voor deze vragen kun je het best contact opnemen met onze ServiceDesk, zij kunnen dan met je meekijken en zien of ze je kunnen helpen. Ik ben benieuwd naar het uiteindelijke antwoord. Zou je deze ook hier willen posten?

 

Ik hoor het graag als je verdere vragen hebt.

 

Groeten,

Chris

Goedgekeurde oplossing
Bas Menken - Gemeente Leiden
CHAMPION ***

Het probleem is gevonden, het kwam doordat er voor alle  gebruikers van de huidige managementinformatietool er al vanuit VISMA-RAET een rol was aangemaakt in policy management,  in die rol hadden ze meer rechten.

Fijn dat het is opgelost Bas en bedankt ook nog voor het delen hier!

 

 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

door Raymond_de_Rozario

Ik lees mee, dit is een interessante vraag.


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden