Mijn Communities
Help
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***

toevoegen "verzuimgeval status" aan organisatorische structuur geeft dubbele regels

door Raymond_de_Rozario

Goedemorgen allemaal!

 

Ik zit met het volgende: aan mijn rapportage organisatorische structuur wil ik verzuimgeval status toevoegen. Op het moment dat ik dit doe, dan krijgen de medewerkers die daadwerkelijk ziek zijn twee regels: een waarbij de status actief is en een waarbij de status inactief is

Raymond_de_Rozario_0-1728458265197.png

 

Het werk alleen wanneer ik de waarde op "niet samenvatten" zet. De rest laat alleen een groen icoon zien.

Raymond_de_Rozario_1-1728458302741.png

Haal ik de kolom weer weg, dan heeft de medewerker weer 1 regel (zoals het hoort). Dit is niet alleen bij deze medewerker zo, maar bij allen die de status actief hebben.

Raymond_de_Rozario_2-1728458478878.png

 

Wie-oh-wie heeft de oplossing 🙂


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

4 ANTWOORDEN 4
FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door FBB Zorgboog

@Raymond_de_Rozario geen idee hoe ik het exact moet uitleggen maar ik heb even bij ons gekeken. En ook hier zie ik hetzelfde gebeuren. Ben toen even dieper op 1 persoon gaan zoeken en oorzaak zit wrs in het feit dat een verzuimgeval meerdere tijdvakken kent. En indien dat het geval is dan is er 1 actief tijdvak en 1 of meerdere inactieve tijdvakken. Daardoor verschijnen er dan 2 regels, de status is immers verschillend.

Mocht je dezelfde conclusie zijn toegedaan dan zou je kunnen kijken of het toepassen van een peildatum de oplossing is.

Goedgekeurde oplossing
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***

@FBB Zorgboog d.m.v. het rapporten uurtje met @Chris van den Berg lijkt mijn probleem gedeeltelijk opgelost. Het had in ieder geval met de volgorde waarop ik de kolom toevoegde, de pictogrammen aanpaste én toch de waarde op eerste moest zetten. Eerste is in dit geval niet de eerste (oudste) waarde die in de tabel staat, maar de eerste waarde die je tegenkomt. Doordat de kolommen in de tabel van nieuw naar oud (nieuwste boven aan) is dit de oplossing voor mij. Ik loop tegen een paar andere instellingen/filters aan, maar die staan los van mijn initiële probleem. Dat heb ik nu samen met Chris weten op de lossen.


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door FBB Zorgboog

@Raymond_de_Rozario geen idee of wellicht het gebruik van een peildatum voor het rapport een oplossing is. Kan me voorstellen dat er 2 regels verschijnen omdat voor iemand in verzuim de te tonen velden verschillend zijn (immers 1x regel met verzuim inactief en 1x regel met verzuim = actief). Ik doe maar een suggestie, je weet immers maar nooit 😉

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt @FBB Zorgboog . Een medewerker is toch wel of niet ziek, niet beide?


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden