Mijn Communities
Help
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***

wijzigen leden gebruikersgroep

door Raymond_de_Rozario

Ik heb er ook al een 4Me melding van aangemaakt, maar ben benieuwd waar ik sneller een antwoord heb.

 

Zie onderstaande schermafbeelding. Er zijn 171 medewerkers lid van deze groep

Raymond_de_Rozario_0-1724841431654.png

In de gelijknamige groep in Autorisatiebeheer zijn er maar 12 medewerkers lid (logisch andere groep soort)

Raymond_de_Rozario_1-1724841512558.png

Ik heb bij de reporting groep geen mogelijkheid om mensen te verwijderen. Het zou zo moeten zijn dat wanneer iemand niet lid is van de MI-rapportage groep of Youforce Reporting, dat ze niet er aan toegevoegd mogen zijn. Ik heb net een nieuwe rapportage voor iemand gemaakt, gepromoveerd en als gebruiker (dus niet via een groep) toegevoegd. Deze gebruiker was meteen (of al) lid van deze SDK groep?

 

Iemand enig idee hoe ik de leden kan wijzigen? Ook of er een eenvoudige methode is om te controleren of iemand lid is van de MI e/of Youforce Reporting groep.

 


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

12 ANTWOORDEN 12
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***

door Raymond_de_Rozario

Hallo @RichardR ,

 

Dank je wel voor je reactie. Wanneer ik de gebruiker via autorisatiebeheer opvraag, dan is deze wel lid van de Youforce Reporting Inzage groep, maar niet van een gebruikers groep

Raymond_de_Rozario_0-1724845886234.png

De gebruikersgroepen zijn rechten (recht naam) binnen autorisatiebeheer. Je kan alleen zoeken op applicatie, niet op recht naam. Op het moment dat ik de export draai en filter op gebruikersgroep #21, dan zie ik weer 17 medewerkers i.p.v. 12 of 171.

Raymond_de_Rozario_2-1724846768364.png

 

Ik vind het bijzonder dat ik niet in onderstaand venster, of op een andere plek de leden van deze groep kan wijzigen. Wat nog meer vreemd is dat de export totaal andere aantallen laat zien dan het groepen "beheer" in Youforce Reporting

Raymond_de_Rozario_3-1724846863967.png

 


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

RichardR
CHAMPION ***

door RichardR

@Raymond_de_Rozario 

Beste Raymond,

In je schermafdruk van autorisatiebeheer zie ik dat je gesorteerd hebt op 'recht naam' en kijk je nu bij de Y waarvan ik zou verwachten dat je bij de G (gebruikersgroep) zou kijken bij de schermafdruk.

Het is goed dat je een melding hebt aangemaakt om naar de verschillen te laten kijken.

Ik kan nu zo snel even ook niet iets bedenken aangezien het excel 17 gebruikers aangeeft. Die kloppen wel?

Zou me namelijk kunnen indenken dat de beheerder ook toegang hebben tot de betreffende groep.

Met vriendelijke groet,

Richard

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***

door Raymond_de_Rozario

@RichardR Ik heb nogmaals gekeken, en het verschil komt inderdaad door de beheerders (17-5=12). Dit verklaard alleen nog niet waar die overige 154 (171-17) vandaag komen, én waarom ik die groep niet kan wijzigen. Hopelijk kunnen de experts vanuit het 4Me ticket een oplossing vinden.


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Rob99
CHAMPION ***

door Rob99

Hoi Raymond,
je vraag heeft me getriggerd want ik was net bezig in Youforce reporting en ook het aanmaken van een nieuwe groep waarin 1 medewerker moet kunnen vanuit een apart aangemaakte rol in B04. Toen ik bij onze MGR groep keek zag ik daar een manager staan die sinds kort niet meer bij ons werkt. Ik had verwacht dat deze niet meer in de YFR 'MGR groep' zou staan omdat de rol van de bewuste manager inmiddels een einddatum heeft naast dat hij natuurlijk ook een einddatum op het dienstverband heeft. Ook ik had geen mogelijkheid om de manager die dus uit dienst was te verwijderen. Kortom een goede vraag dus van jou en ik ben benieuwd hoe dit zou moeten werken of kunnen.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***

door Raymond_de_Rozario

Hoi @Rob99 ,

 

Jouw situatie komt denk doordat het Youforce account van deze manager nog actief is. Wij laten iedere donderdag een robotics script draaien wat alle youforce accounts verwijderd die geen actief dienstverband hebben. Uit dienst in Beaufort betekend niet meteen verwijderd binnen Youforce.


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Goedgekeurde oplossing
RichardR
CHAMPION ***

door RichardR (Bijgewerkt ‎28-08-2024 13:42 door RichardR )

@Raymond_de_Rozario @Rob99 

Beste Raymond en Rob,

Je kan in Reporting klikken op de hyperlink binnen de kolom gebruikers om te zien wie er toegang hebben.

RichardR_1-1724844686565.png

 

Klik wel eerst op gebruikers vernieuwen zodat je er zeker van bent dat elle gebruikers zijn bijgewerkt.

RichardR_0-1724844663904.png

Nu kan je een gebruiker uit de getoonde lijst in autorisatiebeheer opzoeken en zien welke rechten zijn toebedeeld

RichardR_2-1724844812468.png

 

Zoek de betreffende autorisatie op voor gebruikersgroep21 (mijn voorbeeld is 10).

RichardR_3-1724844960435.png

En de laatste kolom laat zien bij welke autorisatie dit is ingesteld.

 

Ook is het mogelijk om een overzicht te downloaden

RichardR_4-1724845029591.png

zet een filter op het recht met ja en zie wie deze rechten hebben

RichardR_5-1724845114083.png

Helaas kan je hier niet herleiden in welke groep dit recht allemaal is toebedeeld.

Enkel wie dit recht heeft.

Je kan dan weer bij een gebruiker kijken welke autorisatie dit recht heeft.

Het is corrigeren en kijken wat er dan nog overblijft telkens totdat het klopt met wie er rechten behoren te hebben.

Ik hoop dat je hiermee verder komt.

Met vriendelijke groet,

Richard

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***

door Raymond_de_Rozario

Rare zooi... Ik had al eerder op verversen geklikt en het aantal bleef op 171 staan. Nu n.a.v. @Rob99 zijn opmerking nogmaals gedaan: voila! opgelost. Het blijft een raar systeem. Het zou m.i. zo moeten zijn dat wanneer je op het tandwiel klikt hij binnen die sessie de lijsten ververst... Ik ga een idee indienen.


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Rob99
CHAMPION ***

door Rob99 (Bijgewerkt ‎28-08-2024 14:02 door Rob99 )

Hoi Richard,

als ik dit in mijn geval voor de bewuste manager die uit dienst is doe, dan krijg ik geen enkele autorisatie te zien die iets met Youforce reporting (YFR) te maken heeft. En toch wordt deze uit dienst zijnde MGR in YFR getoond. Oorspronkelijk is deze MGR in YFR reporting gekomen via een B04 rol van de managers. Ik zou nu verwachten dat deze manager niet meer getoond wordt in de bewuste groep in YFR omdat en de manager rol is beëindigd en ook het dienstverband. Helaas werkt jouw procedure hier kennelijk niet. 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***

door Raymond_de_Rozario

@Rob99 staat er binnen autorisatiebeheer in de kolom "toegepast op" rol, of X gebruikers?


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Rob99
CHAMPION ***

door Rob99

Toegepast op rol Raymond.

RichardR
CHAMPION ***

door RichardR

@Rob99 

Beste Rob,

Dat zou niet zo mogen zijn.

Ik heb ook managers in de MGR rol met een einddatum (reeds gepasseerd) en die kom ik niet tegen in de groep binnen Reporting. Hun account is nog actief aangezien zij in hun eigen dossier nog mogen (vallen enkel nog in de groep met rechten voor alle gebruikers). Als de gebruikers zijn bijgewerkt in Reporting zou je de betreffende oud manager niet meer mogen zien in die groep in Reporting tenzij die rechten nog via een andere autorisatie is toebedeeld die niet via een rol in Beaufort is ingeregeld.

Met vriendelijke groet,

Richard

Rob99
CHAMPION ***

door Rob99

Tja, goed lezen is ook een vak Richard en je had het nog zo duidelijk aangegeven. Vergeet niet op de knop 'verversen' te klikken. Dat had ik dus niet gedaan met mijn eigenwijze kop. Nu ik het wel heb gedaan na jouw tweede reactie, is de bewuste manager die uit dienst is, ook uit de groep verwijderd. Kortom: jouw verhaal klopt.