Mijn Communities
Help
MdeBeer
CHAMPION ***

Aantal tekens defaultwaarde staat (weer) op 50 tekens.

door MdeBeer

Ik probeer in een formulier een keuzelijst te maken en merk dat er een maximum van 50 tekens is toegestaan. Hebben meer mensen hier last van? Volgens mij zou dit namelijk standaard 250 tekens moeten zijn.

Michel de Beer
Functioneel beheerder Hoogheemraadschap De Stichtse Rijnlanden, Houten
4 ANTWOORDEN 4
Marcel Bouman
CHAMPION ***

door Marcel Bouman

Dit is in het verleden wel eens vaker voorgekomen. Erg vervelend want je kunt nu de keuzelijsten niet onderhouden. Volgens mij was het aantal tekens dat mogelijk was 240 ipv 250? Overigens heeft dit bij de vorige keer wel even geduurd voordat dit was opgelost. Het voordeel is dat Raet al weet hoe ze dat kunnen doen 🙂

@BasvandeVeen dat is inderdaad een goede optie die ik ook veel gebruik, maar het aantal mogelijke tekens in het veld defaultwaarde is veel groter dan 50, namelijk 240 of 250. En voor een "snelle" oplossing is dit het fijn dat je de keuzelijst eenvoudig kunt onderhouden zonder de rubriek te hoeven aanpassen.

MdeBeer
CHAMPION ***

door MdeBeer

Ik ga een ticket aanmaken om dit weer naar 240/250 tekens terug te laten zetten.

Michel de Beer
Goedgekeurde oplossing
MdeBeer
CHAMPION ***

door MdeBeer

Na indienen van het ticket heb ik de oplossing gekregen. Als de tegel "rubrieken" in Selfservice wordt geopend kan er per rubriek ingesteld worden hoeveel tekens er in het veld mogen staan. Ik heb deze nu aangepast van 50 naar 240. Het probleem is daar mee verholpen. Weer wat geleerd 🙂

Michel de Beer
BasvandeVeen
CONTRIBUTOR ***

door BasvandeVeen

@MdeBeer  de lengte van de rubriek bepaalt ook de max voor een keuzelijst in de defaultwaarde. Als de lengte 50 posities is, dan kan je keuzelijst niet groter zijn dan totaal van 50 tekens. Als oplossing kun je een hulprubriek gebruiken en dan de gekozen waarde teruggeven op de rubriek waar je het op wilt hebben.