Mijn Communities
Help
marjavanderkolk
CHAMPION ***

Externe medewerkers invoeren via HRSS naar BO4

door marjavanderkolk

Goedemorgen

Tot op heden worden extern ingehuurde medewerkers rechtstreeks in BO4 ingevoerd omdat er geen koppeling met de salarisverwerking is.

Nu wil men bij ons ook de extern ingehuurde medewerkers via een workflow gaan invoeren. Zijn er tips waar ik op moet letten? Ik kan de huidige workflow ombouwen en alles eruit halen wat niet van toepassing is maar misschien zie ik iets over het hoofd. Hoor graag hoe jullie dit hebben ingericht. Bedankt alvast voor het meedenken. Gr. Marja

Marja van der Kolk
7 ANTWOORDEN 7
Ellie van der Heide
CHAMPION **

door Ellie van der Heide

De term PNIL is wellicht wat verwarrend. Er is namelijk ook een aansturing mogelijk in beaufort voor Personeel niet in loondienst die een IB47 opgave genereert (vanaf 2022 Uitbetaalde bedragen aan derden).  Dit doe je voor bijvoorbeeld raadsleden die niet kiezen voor opting in, of voor commissieleden die een vergoeding krijgen zonder dat ze via de loonaangifte worden doorgegeven aan de fiscus. Daarin stuur je dus enkele componenten aan die niet nodig zijn voor een inhuurkracht. 

door Rianne van der Linden

@marjavanderkolk Ook wij hebben een dergelijke workflow voor PNIL-ers ingericht (inderdaad Personeel Niet In Loondienst). Als je mij je mailadres doorgeeft, zal ik de inrichting uit ons inrichtingsrapport naar je sturen. 
Rianne van der Linden 

's Heeren Loo

Juliëtte Doesburg Smits
CONTRIBUTOR ***

@Rianne van der Linden; zou ik ook gebruik mogen maken van dit aanbod?

Wij hebben namelijk exact dezelfde situatie als Marjan van der Kolk.

j.doesburgsmits@zorggroepdrenthe.nl

@Juliëtte Doesburg Smits  Als het goed is heb je zojuist een mail ontvangen van mij. 
Groeten,

Rianne van der Linden

's Heeren Loo

marjavanderkolk
CHAMPION ***

@Rianne Mijn mail adres is marjavanderkolk@kenterjeugdhulp.nl .

Alvast super bedankt, ik heb al wel een opzet maar tot nu toe werkt die helaas niet. Dan heb ik vergelijkingsmateriaal om te zien wat ik niet goed heb gedaan.

Gr. Marja

Marja van der Kolk
Goedgekeurde oplossing
Peter Mekel
CONTRIBUTOR ***

door Peter Mekel

Hallo @Anonymous ,

Wij hebben hiervoor een workflow die we gebruiken voor de invoer van PNIL-ers gebruikt. De externe medewerkers krijgen een soort arbeidsrelatie die niet naar Gemal doorkoppelt omdat de externe medewerkers niet vanuit Gemal betaalt worden. Verder is het aantal stappen in de flow beperkt, de formulieren gaan niet meer langs managers, sa. 

marjavanderkolk
CHAMPION ***

door marjavanderkolk

@Peter 

Dank voor je reactie, dat is wat ze hier ook inmiddels willen. Waar staat PNIL ook al weer voor (personeel niet in loondienst of toch iets anders)?

En zou je me meer informatie over de flow kunnen geven, bijv. vanuit het inrichtingsrapport? 

Dat zou super zijn. Alvast bedankt. 

Marja van der Kolk