Mijn Communities
Help
Romy Bravis
CONTRIBUTOR ***

Foutmelding 404: Informatie niet beschikbaar

door Romy Bravis

Wij krijgen vanuit de leidinggevende (eindgebruikersrol) het seintje dat wanneer ze de workflows goedkeuren de volgende melding krijgen 'Melding 404: Informatie niet beschikbaar'. De mutaties gaan wel door.

Hebben meer organisaties daar last van?

40 ANTWOORDEN 40
Rob99
CHAMPION **

door Rob99

Helaas zojuist weer een 404 melding bij een LG en reden om wederom hier te reageren.
Allereerst wil ik @Katinka te Booy bedanken voor de uitleg die ze heeft gegeven. We hebben info dat de 404 melding voorkomt in bepaalde situaties en dat een dubbel check wenselijk lijkt te zijn, zeker als de 404 melding tijdens PDOL verwerkingen op treedt. Geen fijne boodschap voor ons en het kan kennelijk niet mooier gemaakt worden voor ons. 
Toch wil ik de kwestie neerleggen dat Visma inmiddels toch een idee moet hebben waardoor het probleem wordt veroorzaakt want 2 maanden geleden kwam het niet (of nauwelijks) voor. Ik zou dan ook denken dat Visma een idee moet hebben van de oplossing en wanneer deze gerealiseerd moet kunnen worden. Nu lezen we daar helemaal niets over en kunnen wij alleen maar aan de slag gaan met dubbel checken zodra er een 404 melding verschijnt. Ik zou graag meer info willen hebben over de verwachting wanneer het probleem opgelost gaat zijn. Dan kan ik onze medewerkers ook iets meer vertellen dan alleen de 'dubbel check' voor onbpaalde tijd en waar niemand echt vrolijk van gaat worden.

door Katinka te Booy

Goedemorgen @Rob99 

 

Bedankt voor het benoemen. Ik snap dat er veel frustraties liggen. Product development is op dit moment druk met veel verschillende zaken. Naast de dagelijkse werkzaamheden en onderhoud wordt er hard gewerkt aan de nieuwe ontwikkelingen voor 'Mijn youforce' en de 'Youforce app'. Hierdoor is de capaciteit wat verdeeld. 

 

Wat betreft het 404 issue, verwachtingen zijn dat het ligt aan een redirect probleem. Na het afhandelen van een mutatie weet het systeem niet goed meer waar de gebruiker naar toe gestuurd moet worden. Dit geeft de 404 melding. Er wordt gewerkt aan een oplossing.

 

Ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes,

Katinka

dwouters
CONTRIBUTOR ***

door dwouters

Beste Katinka of collegae,

 

is er inmiddels al wat te melden over een oplossing? Het is reeds 2 weken geleden (op moment van schrijven) dat er is aangegeven dat er aan wordt gewerkt. Helaas ondervinden wij dit probleem ook steeds vaker. 

 

Met vriendelijke groet,

 

David

door Katinka te Booy

Goedemorgen @dwouters 

 

Helaas nog niet. Het issue bevindt zich inmiddels wel in een testfase van een mogelijke oplossing. Hopelijk komt dit dus snel.

 

Groetjes,
Katinka

Rob99
CHAMPION **

door Rob99

Net terug van vakantie, weer 2,5 week verder en omdat dit al een vervelend probleem was in onze organisatie:  Kan er een update gegeven worden van de status?

Jannekeslabbers
CONTRIBUTOR **

door Jannekeslabbers

Ook wij ontvangen meldingen vanuit de organisatie. 

Astrid Mulder
CONTRIBUTOR ***

Wij krijgen ook 404 meldingen.

door Katinka te Booy

Goedemiddag allemaal,

 

We begrijpen alle frustraties rondom de vele error meldingen die de afgelopen tijd ontstaan. Er lijken twee issues te zijn die beide tot een 404 error leiden. 

 

  1. Het doorklikken vanaf Home of youforce dashboard via 'mijn taken'. Na het afronden/behandelen van de mutatie gaat deze wel door naar de volgende stap maar komt ook de 404 melding naar voren. Dit zorgt ongetwijfeld voor veel verwarring of de mutatie wel goed gegaan is. Mocht dit gebeuren kunnen wij jullie dan ook alleen adviseren om dit dubbel te checken. In onze ervaringen zal de mutatie verder wel goed verlopen, echter kan dubbel checken natuurlijk geen kwaad.
  2. Een 404 error na het afhandelen/behandelen van een mutatie vanuit Self service rechtstreeks (te doen). Ook hier gaat het in meeste gevallen goed en is de error voornamelijk verwarrend. Echter zien we dat de error voor problemen kan zorgen wanneer er voor de betreffende mutatie gebruik wordt gemaakt van digital signing of het doorsturen van documenten naar Personeelsdossier. In deze gevallen kan het voorkomen dat deze processen worden overgeslagen. Je ziet dat de mutatie dan wel verder in het process is gegaan maar dat de digital signing mail niet verstuurd is of het document niet verstuurd is naar Personeelsdossier. Ook in deze gevallen raden we jullie aan om deze processen dubbel te checken. Mochten ze niet goed zijn gegaan en is de mutatie nog actief dan zou je deze een stap terug kunnen zetten doormiddel van een retour knop of de 'deblokkeren mutaties' tegel onder beheer. Is de mutatie volledig afgerond dan zit er helaas niks anders op dan het opnieuw in te dienen of de documenten met de hand in het personeelsdossier te plaatsen.

Onze excuus voor alle ongemak. Gezien de 404 error ook terecht kan voorkomen (denk bijvoorbeeld aan verlof saldo's die niet voldoende zijn of autorisaties ontbreken) is gekozen om dit issue op dit moment niet onder de lopende verstoringen te plaatsen. Dit om verwarring te voorkomen tussen de terechte en onterechte meldingen. Mocht je niet weten of het door de problemen komt dan kun je dit altijd navragen bij het service center.

 

Groetjes,

Katinka

Ditske Loos1
CONTRIBUTOR ***

door Ditske Loos1

Goedemorgen, 

Bij ons is er ook (tot nu toe) één leidinggevende met dit probleem. Met name bij het uploaden van documenten in Self Service. 

Rob99
CHAMPION **

door Rob99

Ook ik maak er maar weer eens melding van want ook een andere LG heeft het probleem bij mij gemeld. Probleem is kennelijk hardnekkig maar ook zeer vervelend en frustrerend voor de medewerkers die ermee te maken krijgen. Graag actie in de taxi en het verzoek om snel voor een oplossing te zorgen. En dat moet kunnen want in het verleden was het probleem er niet.

door Bas Menken - Gemeente Leiden

Hier ook weer problemen. De mutatie wordt wel doorgezet maar het document wordt niet aangemaakt

Carola de Vries1
CONTRIBUTOR ***

door Carola de Vries1

Bij ons vandaag ook. Wij hadden er nog geen last van. Heb het gemeld bij RAET met een opname van een HAR bestand. Hopen dat ze het kunnen vinden. 

Gerdine
CHAMPION *

door Gerdine

Helaas heeft HR-adviseur ook gisteren weer een 404 melding gekregen, dit lijkt nog niet goed te zijn opgelost.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

door Raymond_de_Rozario

Hier krijg ik helaas ook nog steeds de terugkoppeling van mijn collega, die niet via mijn.youforce.com of via home inlogt, bij haar de foutmelding zich nog steeds voordoet. Dit heb ik ook in het ticket vermeld.


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Romy Bravis
CONTRIBUTOR ***

door Romy Bravis

Wij hebben vandaag nog steeds last van deze melding. Kan dit opgelost worden?

door Katinka te Booy

Goedemorgen @Romy Bravis 

 

Vervelend dat jullie nog last hebben van de 404. Heb je hier al een aanvraag voor ingediend? We hebben PD in elk geval al op de hoogte gesteld en zij zijn aan het onderzoeken waar de 404 meldingen vandaan komen.

 

Groetjes,

Katinka

door Bart Kok - Gemeente Venlo

Goedemorgen, ook wij hebben hier gisteren diverse meldingen over gekregen. Deze melding verschijnt ook bij het uploaden van een document als bijlage bij een mutatie. De mutatie gaat wel gewoon door.

Roel_Harmsen
CHAMPION ***

door Roel_Harmsen

Dag,

 

Ook hier de melding 404, maar de flow gaat wel door en wordt ook geëxporteerd.

Super vervelend wel, krijg veel telefoontjes of het wel goed gaat.

Hopelijk komt er snel een oplossing.

door Katinka te Booy

Goedemorgen @Roel_Harmsen 

 

Begrijp ik het goed dat je deze ochtend ook de 404 meldingen nog ontvangt? Gister waren er inderdaad problemen deze zijn inmiddels verholpen. Jullie hebben vandaag 12 juli nog steeds last van deze 404 meldingen?

 

Groetjes,

Katinka

Madelon van Amersfoort
CONTRIBUTOR ***

door Madelon van Amersfoort

Bij ons ervaren ook meerdere managers nog steeds dit probleem, ook gemeld in ticket. Vele 404 foutmeldingen of meldingen dat er geen autorisaties zijn.