om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
Sinds vanochtend geeft de automatische afstandsberekening via GF_DistanceBetweenNLZipCodes(v_PCVAN#,v_PCNAAR#,v_INDRETOUR#) een foutmelding.
Dit blokkeert in grote aantallen de declaraties werk-werk alsmede overplaatsingen van medewerkers naar een andere afdeling waarbij de afstand woon-werk opnieuw moet worden vastgesteld.
@Ralph Betreft dit een formulier van formuliertype G of een formulier met type DE rekenblad?
type DE met rekenblad waarop de automatische berekening afstand wordt uitgevoerd.
Maar ook op formulier type G bij wijziging reisafstand woon-werk bijvoorbeeld
Hoe heb je dit ingericht bij formulier type G? want ik krijg indicatie retour niet werkend.
en maak je ook gebruik van ForeignAdress ergens?
Ik gebruik indicatie retour niet op formulier G (ook niet op DE), kan het volgende week wel even inrichten en testen. Als je het achterwege laat is het overigens per default enkele reis. Wij hebben veel ambulant personeel en die reizen altijd van locatie naar locatie, zelden een retour.
ForeignAdress in het verleden wel gebruikt (heb een verleden als consultant bij Visma | Raet)
@Ralph Helaas was er vanmorgen inderdaad kortdurend een verstoring. Oorzaak lag in de connectie met de achterliggende partij voor de afstandsberekening. Het probleem is inmiddels weer opgelost. Is dat ook bij jullie het geval?
ja, gelukkig wel
Bij ons is dit niet het geval. Wit scherm. Vanmorgen kwamen we nog tot in het declaratieformulier. Inmiddels dat ook niet meer
@Anonymous Als jullie nog steeds problemen ervaren, wil je dan een request hiervoor indienen? Dan is er misschien een andere oorzaak bij jullie. Als er reeds een request bestaat, dan het verzoek om dit request aan te vullen.
Lijkt nu verholpen te zijn naar volledig nieuwe opstart IT omgeving en browser.
@Ingrid Russchen Zouden jullie dit probleem (+ oplossing) ook afzonderlijk op de pagina van de verstoringen kunnen vermelden? Dan zijn alle klanten op de juiste manier hiervan op de hoogte. Bedankt.
@Anonymous Ik ga voor je navragen of ze alsnog een bericht willen plaatsen.
@Ingrid Russchen bedankt! Wel vreemd dat jullie deze werkwijze hanteren. Dan ben je dus altijd te laat met berichtgeving op de pagina waar het zou horen te staan en waar jullie de klant zelf naar verwijzen. Staat er nu bijvoorbeeld nog steeds niet op.
Dat is de laatste tijd wel vaker het geval. Net zoals dat op 01-06-22 om 17:15 een mail wordt gestuurd dat op 01-06-22 tussen 18:00 en 18:30 onderhoud plaatsvindt. Nu zijn de meesten niet werkzaam, maar mocht je dit intern willen communiceren, dan lukt dat niet meer...
Ook binnen onze organisatie krijgen wij meldingen van dit probleem. Hopen ook hier op een spoedige oplossing!!
Kan het zijn dat dit al iets langer speelt, ik had de eerste meldingen al op 30 mei. Dit is echt heel vervelend en ik hoop echt dat dit snel wordt opgelost.
naast dit probleem werkt het aanvullen van de adresgegeven in Self Service ook niet meer. Dus alle formulieren waar je iets met het adres doet of een afstandsberekening werken niet meer. Gaat lekker zo!
Geen nieuwe medewerkers meer kunnen invoeren, geen adres wijzigingen, geen reis declaraties geen aanpassingen in de reiskosten, geen thuiswerkregeling aanvragen meer en nog meer!
Wij ondervinden hier ook hinder van. Ik heb een foutmelding ingediend bij Visma.
Bij ons ook!
Inderdaad herkenning. Hopelijk snel opgelost!
Copyright 2019 Visma Community. All right reserved.