Mijn Communities
Help
Petra Koenders
CHAMPION *

Javascript schrijfwijze fulltime salaris werkt niet meer

door Petra Koenders

Ik wil graag de juiste schrijfwijze van het fulltime salaris opnemen in de template. Nu gebruiken wel sinds lange tijd het onderstaande script, maar nu zonder resultaat. Ziet iemand wat er niet goed staat? De script voor schrijfwijze deeltijdsalaris gaat wel goed. En dat is op dezelfde wijze maar met een andere rubriek. 

Fulltime salaris (FS0056) = 

PetraKoenders_0-1737111358814.png

Berekening in het formulier via POST

PetraKoenders_1-1737111388347.png

Script

var a=v_FS0056#; var b=a.indexOf('.'); var dec=a.substr(b,3); var dec2=dec.replace('.',','); var getal=a.substr(0,b); if(getal.length<4){var x=getal}else if(getal.length==4){var x=getal.substr(0,1)+'.'+getal.substr(1,getal.length)}else if(getal.length==5){var x=getal.substr(0,2)+'.'+getal.substr(2,getal.length)} else if(getal.length==6){var x=getal.substr(0,3)+'.'+getal.substr(3,getal.length)}; return(x+dec2);

5 ANTWOORDEN 5
Petra Koenders
CHAMPION *

door Petra Koenders

Hallo Ralph en Rianne 

Bedankt voor jullie reacties! ik heb het kunnen oplossen. De rubriek stond standaard op Getal ipv Text, waardoor de script niet werkte. 

Dus het script was goed. 

Mvgr Petra

Ralph
CHAMPION ***

door Ralph

ik gebruik al jaren zonder problemen onderstaand script... wellicht ook een optie

var a=GF_WRB('P01161'); var inBedrag=a; if(inBedrag=='') return(inBedrag); inBedrag = inBedrag.replace(/\./g, ','); if (inBedrag.indexOf(',') == -1) inBedrag = inBedrag + ',00'; while(inBedrag.match(/\d{4}(\.\d+)*,/)) { inBedrag=inBedrag.replace(/(\d{3})(\.\d|,\d+$)/,'\.$1$2'); }; return(inBedrag);

door Rianne van der Linden

@Petra Koenders  Hierbij onze inrichting:

FS0056Berekend bruto salaris (FS0056)text NeeNee hiddenhidden 
A00001Berekend bruto salaris voor in brieftext NeeNee hiddenhiddenPOST: var a=v_FS0056#; var b=a.indexOf('.'); var dec=a.substr(b,3); var dec2=dec.replace('.',','); var getal=a.substr(0,b); if(getal.length<4){var x=getal}else if(getal.length==4){var x=getal.substr(0,1)+'.'+getal.substr(1,getal.length)}else if(getal.length==5){var x=getal.substr(0,2)+'.'+getal.substr(2,getal.length)} else if(getal.length==6){var x=getal.substr(0,3)+'.'+getal.substr(3,getal.length)}; return(x+dec2);

door Rianne van der Linden

@Petra Koenders  Het script lijkt goed. Wij passen het ook toe op rubriek FS0056. Maar is de inrichting van de rubriek waar je dit script op hebt gezet wel correct (weergave = text)?

Petra Koenders
CHAMPION *

@Rianne van der Linden : Dank je wel voor jouw reactie! Volgens mij is dat goed. Ik heb in het inrichtingsrapport  naar deze scripts gekeken maar overal staat text. Hebben jullie het anders staan?