Mijn Communities
Help
R Karssen
CONTRIBUTOR ***

Javascript voorletters met punten

door R Karssen

Ik heb in meerdere formulieren een javascript in gebruik voor het toevoegen van punten bij voorletters. Echter werkt deze ineens niet meer en krijg dan ook een foutmelding.

Javascript in gebruik:

var t; t=GF_WRB('P00303'); var q = t.length; if(q==1){var a = t.charAt(0);var f = [a]} else  if(q==2){var a = t.charAt(0);var b = t.charAt(1);var f = [ a,b]} else if(q==3){var a = t.charAt(0); var b = t.charAt(1); var c = t.charAt(2);var f = [ a,b,c];} else if(q==4){var a = t.charAt(0); var b = t.charAt(1); var c = t.charAt(2); var d = t.charAt(3); var e = t.charAt(4);var f = [ a,b,c,d]; } else {var a = t.charAt(0) var b = t.charAt(1) var c = t.charAt(2); var d = t.charAt(3); var e = t.charAt(4);var f = [ a,b,c,d,e];} var x=f.join("."); var y=["."]; var z =x.concat(y); return(z); 

Heeft iemand een andere javascript voor om punten toe te voegen aan de voorletters.

17 ANTWOORDEN 17

door Christiaan Sluis

Dag allen,

Na de release kan ik bevestigen dat alles weer naar behoren werkt. Wel kan het nog nodig zijn om de scripts en infoblokken aan te passen. Zo werd tijdelijk "<" opgeslagen als "&lt;" of "&&" als "&amp;&amp;". Wij zullen maandag kijken wat wij hier in kunnen betekenen, maar als je daar niet op kan/wilt wachten, dan is het ook mogelijk om dit zelf met het Inrichtingsrapport na te gaan.

R Karssen
CONTRIBUTOR ***

door R Karssen

Werkt nog steeds niet. De release heeft hierin niet geholpen en bij ons lopen hierdoor meerdere workflows niet meer.

R Karssen
CONTRIBUTOR ***

door R Karssen

Ik zie dat de oplossing van @Arjan vR nu bij ons wel werkt en zal deze dan ook in alle formulieren toepassen.

Arjan vR
CONTRIBUTOR **

door Arjan vR

@R Karssen
Dat script hebben wij ook uitgeleverd gekregen bij ons systeem. Ik weet even niet waarom het niet meer werkt. Echter het script doet het in sommige gevallen niet helemaal goed. P00303 heeft een lengte van 6 en kan dus 6 voorletters bevatten. Daarnaast controleert het script niet of P00303 al punten bevat.

Dit script doet het wel goed. Ik hoop dat het bij je werkt. Zo te lezen is er iets meer aan de hand.
t=v_P00303.replace(/\./g,'');
l=t.length;
r='';
for ( i = 0; i < l; i++ ) { r += t[i] + '.'; }
return(r);

R Karssen
CONTRIBUTOR ***

door R Karssen

Dank, maar ook deze geeft een foutmelding.

Goedgekeurde oplossing
Arjan vR
CONTRIBUTOR **

door Arjan vR

Excuses, de # was weggevallen:

t=v_P00303#.replace(/\./g,'');
l=t.length;
r='';
for ( i = 0; i < l; i++ ) { r += t[i] + '.'; }
return(r);

Provincie Gelderland
CONTRIBUTOR ***

Hetzelfde geval als mijn script, werkt ook niet meer.

ZGV-Louis
CHAMPION *

door ZGV-Louis (Bijgewerkt ‎08-11-2024 16:09 door ZGV-Louis )

Ook in infoblok werkt java vanaf donderdag niet meer. 

Is hier ook donderdag een call aangemaakt bij de helpdesk, maar nog geen reactie.

ZGVLouis_1-1731078466884.png

Ehoekzema
CONTRIBUTOR ***

door Ehoekzema

Dag Louis, de problemen zijn bekend bij Visma en vandaag wordt een technische release uitgerold om het probleem te verhelpen: https://community.visma.com/t5/Nieuws-Youforce-Self-Service/Technische-releases-08-11-2024/ba-p/6939.... Zelf vooral problemen met ongewenste html in infoblokken, hopelijk spoedig opgelost!

RichardR
CHAMPION ***

door RichardR (Bijgewerkt ‎08-11-2024 16:13 door RichardR )

@R Karssen 

Het lijkt mij (zonder het te testen) in de plaatsing van de ; te zitten

RichardR_0-1731078099270.png

regel 6 (voor einde bracket - ;te veel) - regel 7 (voor einde bracket - ;te veel) en regel 8 (tussen dr var a - b en var b - c, ontbreken van; + voor einde bracket - moet er dan achter) 

Maar dit is enkel als ik er logisch naar kijk.

RichardR_0-1731078800763.png

Met vriendelijke groet,

Richard

R Karssen
CONTRIBUTOR ***

door R Karssen

Hallo Richard,

Het probleem is dat de javascript altijd heeft gewerkt. Ik heb het in meerdere formulieren zitten en tot vandaag geen problemen mee gehad. Volgens helpdeks Visma is er gisteren een aanpassing geweest die PD heeft doorgevoerd en dat kan de oorzaak zijn.

Daarom hoopte ik op een andere Javascript die misschien nog wel werkt.

RichardR
CHAMPION ***

door RichardR

@R Karssen 

RichardR_0-1731079394352.png

mogelijk dat het opgelost raakt

Met vriendelijke groet,

Richard

R Karssen
CONTRIBUTOR ***

door R Karssen

Maandag dan maar weer kijken.

Fijn weekend.

Provincie Gelderland
CONTRIBUTOR ***

door Provincie Gelderland (Bijgewerkt ‎08-11-2024 15:49 door Provincie Gelderland )

'Toevallig'(?) werkte het bij ons ook niet meer, toen heb ik dit gemaakt:

var str = v_P00303#; (<== voorletters)
var lstr = str.length;
var vl='';
var a = '';

for (tel = 0; tel < lstr; tel++)
{
vl = str.substring(tel, 1+tel);
vl += '.';
a += vl;
}
return (a);

R Karssen
CONTRIBUTOR ***

Ik krijg dan de foutmelding:

RKarssen_0-1731077995746.png

door Christiaan Sluis

Voor de goede orde: je zal P00303 niet op het formulier hebben staan, daarom werk je in je eigen script met GF_WRB('P00303').

Provincie Gelderland
CONTRIBUTOR ***

door Provincie Gelderland (Bijgewerkt ‎08-11-2024 15:56 door Provincie Gelderland )

Dat werkte dus... In een nieuw formulier niet meer en nu ik een ander werkend formulier de rubriek even op readonly heb gezet en weer terug, werkt het ook niet meer. Wat een knaken systeem. Ik maak een melding aan.