Mijn Communities
Help
Ellie van der Heide
CHAMPION **

Nieuw in 2022 in gemeenteland: Verlofsparen - wie heeft er al iets ingeregeld hiervoor?

door Ellie van der Heide (Bijgewerkt ‎12-02-2022 17:42 door Ellie van der Heide )

Dag collega's en ontwikkelaars,

Wij willen er voor zorgen dat een medewerker in Self Service een tegoed (saldo niet alleen het recht van dit jaar) aan:

1 Bovenwettelijke verlofuren en/of

2 IKB gekochte uren en/of

3 Overwerkuren (alleen een bron voor medewerkers die in de bijzondere werktijdenregeling zitten)  kan overboeken naar een nieuw aangemaakt verlofsoort: Spaarverlof. 

De standaard 2 verlofsoorten die hiervoor kunnen worden ingezet (en daarnaast indien van toepassing de overwerkuren die als verlof zijn bijgeschreven vanuit een declaratie - hierin kan een werknemer bij ons kiezen voor uitbetaling of verlof) worden dan afgeschreven en bijgeboekt op Spaarverlof. Wij hebben een formulier in test staan. Maar in onze versie lukt het ons niet om de inleg te laten controleren t.a.v. het aanwezige saldo. Met andere woorden, iemand kan uren overboeken naar spaarverlof die er niet zijn.  

Hier willen we dan op basis van een rapportages controles op uitoefenen. Maar idealiter vindt een controle al in Self Service plaats. 

Ik kan in de community helemaal niets vinden over spaarverlof. De gemeenten zijn niet de eersten die Spaarverlof kennen. je zou denken dat er al wel klanten zijn die hiervoor al iets in gebruik hebben?  

We vernemen graag of Visma Raet ons hiervoor ook iets zou kunnen aanbieden en welke ideeën andere gebruikers hebben. 

23 ANTWOORDEN 23
Marianne Hiemstra
CONTRIBUTOR ***

door Marianne Hiemstra

Wij willen hier graag mee aan de slag, dus alle ideeën hoor ik graag.

 

Hanneke Wiersma
CHAMPION *

door Hanneke Wiersma

Ik lees ook graag mee want wij willen hier ook mee aan de slag

Anonymous
Niet van toepassing

door Anonymous

Hoi Ellie,

 

Ik lees even mee. Ook wij zijn benieuwd wie hier al een proces op ingericht hebben en of er een standaard vanuit Visma Raet komt/is.

Er is inderdaad verder helemaal niets over te vinden.