Mijn Communities
Help
Andrea Hulstein
CHAMPION *

Oplossing gevraagd m.b.t. applicatiesets nieuwe medewerkers

door Andrea Hulstein

Zijn er gemeenten met een koppeling tussen Youforce en Topdesk?
Zijn er gemeenten die iets (wat dan ook) hebben ingericht in Youforce m.b.t. het aangeven van een specifieke set applicaties bij nieuwe medewerkers? (bijv gekoppeld aan opgestelde functieprofielen oid)

Gebruikt iemand hiervoor een andere tool, zoals Tools4ever? Of wellicht een koppeling via de AD-gegevens?

 

En welke gemeenten hebben ook dit soort vraagstukken, zonder een oplossing?


Een korte reactie is al fijn! En we horen het ook graag als je de mogelijkheid hebt om hier een keer over door te praten.

3 ANTWOORDEN 3
Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***

door Gea Bussink-Veerbeek

@Andrea Hulstein wij hebben geen rechtstreekse koppeling tussen Youforce en Topdesk. Via een API worden data doorgegeven aan HelloID voor het aanmaken van accounts en een active directory. Er is een HelloID-API ingericht om data overdracht van de active directory naar Topdesk te realiseren. Vanuit workflows in Self Service worden mails naar Topdesk gestuurd tbv tickets met diverse acties voor P&O en ICT.

Wij willen ook naar rolbased rechtenbeheer, maar hebben last van onze generieke functies (geen HR21), die zeggen niets over iemands functie. Als tussenoplossing hebben we een formulier in Topdesk waarmee de leidinggevende (buddy of applicatiebeheerder) bij ICT aanvullende rechten kan aanvragen voor nieuwe medewerkers.

In het nieuwe jaar kunnen we wel tijd vrijmaken om hier eens over door te praten, mocht daaraan nog behoefte zijn. 

Jan Pieter Evenhuis
CONTRIBUTOR *

door Jan Pieter Evenhuis

Hallo Andrea,

 

Noordenveld heeft vanuit de aanbesteding ook een koppeling aangevraagd. Ik ben benieuw hoever jullie zijn en wat jullie keuzes zijn (geweest).

Andrea Hulstein
CHAMPION *

Sorry Jan Pieter, ik zie nu pas je reactie.
Wij hebben nog geen koppeling of een goed werkende interne oplossing.