Mijn Communities
Help
RBijlholt
CONTRIBUTOR ***

Performance problemen Selfservice

door RBijlholt

Ik merk vanaf 16:00 vandaag performance problemen in de Self service flows. En af en toe de 500 error melding.

115 ANTWOORDEN 115
peterdevette
CHAMPION *

door peterdevette

Gisteren is aangegeven dat om 11 uur een update zou worden gegeven, maar ik zie nog niets. Wat is de status van dit probleem en wanneer is de verwachting dat het opgelost is?

door Ingrid Russchen

Hallo Peter,

Helaas is er nog geen verbetering te merken voor jullie als gebruikers. We werken hard aan een oplossing, maar we kunnen geen verwachting afgeven. En ja de update van de community kwam te laat door. Mijn fout.

Joba1
CONTRIBUTOR ***

door Joba1

@Ingrid Russchen Wat is inmiddels de stand van zaken/

Krijgen hier nog steeds veel klachten binnen qua snelheid, nou ja zeg maar traagheid en ook wederom foutmeldingen, o.a. Error 500

IngeGrob
VISMA

door IngeGrob

Beste @Joba1 

 

Er is gisteren een fix gedaan door onze PD afdeling die de performance heeft moeten verbeteren. Als je nog steeds traagheid ervaart dan ontvangen wij ontzettend graag een request. Kun je daar benoemen wanneer de traagheid speelde en welke stappen je precies deed? 

 

Met bovenstaande informatie kunnen we de performance verder onderzoeken. 

 

Met vriendelijke groet,

 

Inge Grob

Marie-Louise de Regt
CONTRIBUTOR ***

door Marie-Louise de Regt

Dit is wel bijzonder want in de update Foutmelding in Self Service - Visma Community staat dat er gisteren geen update is gedaan. Is er dan wel of geen fix gedaan? En in dit artiekel staat ook dat er vandaag een update zou komen. Wanneer komt deze?

Caroelin
CONTRIBUTOR *

door Caroelin

Wat is de stand van zaken? Krijg veel klachten uit de organisatie. 

Danielle van der Werff1
CONTRIBUTOR **

door Danielle van der Werff1

Graag een update over de stand van zaken, performance blijft enorm traag en veel vragen vanuit de organisatie.

RobZuethof
CHAMPION **

door RobZuethof (Bijgewerkt ‎17-05-2022 11:10 door RobZuethof )

Hier ook nog steeds een erg slechte performance. Veel meldingen.

Graag een structurele oplossing. Het is de laatste tijd dramatisch.

Tony Marinus
CONTRIBUTOR **

door Tony Marinus

collega's geven vanochtend aan dat de performance problemen nog steeds niet zijn opgelost. Uploaden documenten, wisselen schermen enz. duurt allemaal erg lang.

Yvonne2022
CONTRIBUTOR *

door Yvonne2022

sterker nog je moet niet een restart doen, want dan kom je er helemaal niet meer in. Het is niet fijn werken op deze manier, 1 kleine handeling, duurt minuten.... 

door Andrea de Bie - Hazelhof

Hier ook heel traag en bij leidinggevende die mutaties willen doorzetten de 500 foutmelding. Sommigen krijgen de mutatie helemaal niet verzonden hierdoor.

Marianne Hiemstra
CONTRIBUTOR ***

door Marianne Hiemstra

Ik vind Self Service  onwerkbaar voor een beheerder. Bij elke klik moet ik meer dan 1 minuut wachten tot ik in het volgende scherm kom.  ALS ik in het volgende scherm kom, meestal krijg ik een 500 melding.  Al meerdere dagen maar gefrustreerd uitgelogd.

En dat al een aantal weken...

IngeGrob
VISMA

door IngeGrob

Hoi Allemaal, 

 

Super vervelend dat jullie deze ervaring hebben. Wij werken momenteel hard aan de oplossing. Helaas is de oorzaak en de oplossing best heel complex. Dit maakt ook dat het wat langer duurt. We proberen jullie op de hoogte te houden via onze verstoringspagina.

 

Hierbij de link naar de verstoringspagina: https://community.visma.com/t5/Verstoringen-Youforce-Self/Self-Service-Opnieuw-vertraging/ta-p/49200...

 

Mocht je daar onvoldoende antwoord op jouw vragen hebben, geef dit ook aan in je request. 

 

Inhoudelijke updates kunnen het beste in de requesten worden vastgelegd, die kunnen dan worden meegenomen in de analyse.

 

Zoals gezegd Dit heeft de hoogste prioriteit! Dank jullie wel voor jullie reacties en sorry voor het ongemak!

Carola de Vries1
CONTRIBUTOR ***

door Carola de Vries1

Helaas ook vandaag hoor ik weer klachten: 

 

  • Foutmelding 503
  • Opnieuw opstarten lukt niet
  • Systeem blijft hangen, mutaties niet te openen

 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

door Raymond_de_Rozario

Hoi Inge,

 

Ondanks de update van gisteravond krijg ik nog steeds terugkoppeling dat selfservice nog enorm traag is. Hoe is jullie (vr) ervaring m.b.t. de traagheid?


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Yvonne2022
CONTRIBUTOR *

door Yvonne2022

Goedemiddag, ik kreeg vanmiddag eerst foutmelding 500, een restart gedaan en kreeg toen deze melding in youforce:

Yvonne2022_0-1652705600443.png

blijkbaar nog steeds een probleem?

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

door Raymond_de_Rozario

Meldingen van onze verschillende teams komen nu binnen dat met de grote hoeveelheid handelingen die moet worden gedaan, het onwerkbaar traag is. 

 

Zij vraag: Waarom heb ik geen email ontvangen via Self Service - Opnieuw vertraging - Visma Community ondanks dat ik hier op ben geabonneerd? Ook is er in die berichten geen mogelijkheid om te reageren? 


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Annemarie van der Geest
CONTRIBUTOR ***

Wij ondervinden ook enorme problemen door de traagheid. Eén klik kost een paar seconden, áls er überhaupt geklikt kan worden.

Ook hier geen notificaties/emails meer bij verstoringen [al een tijdje], hoewel wel geabonneerd.

 

Juliëtte Doesburg Smits
CONTRIBUTOR ***

door Juliëtte Doesburg Smits

Wij hebben nu continu last van deze melding:

 

Err.Number=424
Err.Description=Object required
Fout bij het maken van een connectie met de database.
Probeer de actie eventueel nog een keer.
Als de database onbereikbaar blijft, raadpleeg uw beheerder.
Fout bij het verzenden van e-mail: -2147220973, The transport failed to connect to the server.

 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

door Raymond_de_Rozario

Wanneer ik als professional in Selfservice zit, dan ervaar ik veel minder traagheid dan wanneer ik als standaard gebruiker inlog.


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Carola de Vries1
CONTRIBUTOR ***

door Carola de Vries1

Echt heel vervelend.  Omdat wij vorige week een call hadden ingeschoten weten we dat RAET ermee bezig is  maar we kunnen het niet meer uitleggen aan onze gebruikers.