Mijn Communities
Help
RBijlholt
CONTRIBUTOR ***

Performance problemen Selfservice

door RBijlholt

Ik merk vanaf 16:00 vandaag performance problemen in de Self service flows. En af en toe de 500 error melding.

115 ANTWOORDEN 115

door Ingrid Russchen (Bijgewerkt ‎25-05-2022 17:40 door Ingrid Russchen VISMA )

Dank voor je reactie. Goed nieuws waarderen we ook.

Piet Kunenborg
CONTRIBUTOR ***

door Piet Kunenborg

Ook vandaag duurt het openen mutaties, formulieren, workflows lang.

door Brian van de Grift

Wij hebben een aantal fixes gereleased om de snelheid te stabiliseren. Uit onze monitoring blijkt dat de performance (snelheid) van Youforce/Self Service op dit moment stabiel is. Voor de foutmeldingen wordt nog gewerkt aan een fix. De meest actuele informatie over de performance problemen is te vinden op de betreffende storingspagina. Mocht je toch nog problemen ervaren met de performance registreer of update dan jouw request via Support in Mijn Visma Raet. Wij helpen je graag verder.

 
Tip: Ervaar je problemen met de snelheid van het Youforce portaal?: leeg je cache, verwijder de cookies en log vervolgens in middels een nieuwe sessie. Dit draagt vaak bij aan de performance.
L Weegenaar
CONTRIBUTOR ***

door L Weegenaar

Hier ook meerdere klanten die bij ons de salarisadministratie hebben ondergebracht die problemen ervaren en klachten rapporteren. 

IngeGrob
VISMA

door IngeGrob

Wij houden de performance nauwletten in de gaten en blijven de mogelijke oorzaken onderzoeken. De laatste fix heeft helaas niet voor het gewenste resultaat geleidt. 

 

Ik wil jullie toch vragen om zoveel mogelijk in bestaande requesten te blijven reageren of een nieuw request aan te maken met jullie bevindingen. Hiermee kunnen we snel in actie komen als er vertraging optreedt. 

 

Bij sommige van jullie zie ik ook errors voorbij komen. Hier wil ik wat duidelijkheid over scheppen. 

 

Wij hebben op dit moment 2 problemen op te lossen die los staan van elkaar: Performance problemen + 500/503/402 meldingen en errors met een zielig gezichtje of een wolkje.

 

Voor beide issues geldt dat wij willen vragen om de berichten op de community zoveel mogelijk in de gaten te houden.

 

Melding over performance:
https://community.visma.com/t5/Verstoringen-Youforce-Self/Self-Service-Opnieuw-vertraging/ta-p/49200...

 

Gisteren hebben wij de melding bijgewerkt. Op dit moment zijn wij nog aan het onderzoeken wat de reden is geweest dat vandaag op momenten de performance niet goed was. Op dit moment kan ik jullie niet verder updaten

 

Daarnaast zien wij soms dat er een error verschijnt met een wolkje of zielig gezicht. Hierbij wil ik je verwijzen naar dit bericht:

 

https://community.visma.com/t5/Verstoringen-Youforce-Self/Foutmelding-in-Self-Service/ta-p/497514

 

Hiervoor wordt een fix voorbereid. Deze is erg complex en wordt uitvoerig getest. Dit is dan ook de reden dat de fix nog niet is gereleased. 

 

In de tussentijd kun je vragen aan gebruikers om de cookies en cache geheugen te legen. Echter is dit een oplossing van tijdelijke aard. Wij hopen de structurele oplossing snel te releasen.

skakiay
CONTRIBUTOR ***

door skakiay

Bij ons werkte het vanmorgen goed, maar nu loopt het systeem weer vast. Het is onwerkbaar op het moment.

FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door FBB Zorgboog

De ervaringen vandaag zijn bij ons heel wisselend. Het leek in het begin van de dag verbetert. Vervolgens zakte het weer enorm in. Inmiddels lijkt het weer iets beter. Kortom: de performance is nog verre van stabiel.

 

Daarnaast worden we nog steeds zeer regelmatig geconfronteerd met foutmeldingen in de vorm van ballonnetjes die het volledig afsluiten van de browser noodzakelijk maken voordat men weer (eventjes) met Youforce kan werken.

 

Het wordt toch echt tijd dat er een goed oplossing komt voor al deze problemen.

Elly66
CONTRIBUTOR **

door Elly66

Is er binnen Visma niemand die dit kan oplossen of is dit in het kader van klantenbinding????

Francis den Boer - Verberk
CONTRIBUTOR ***

door Francis den Boer - Verberk

het regent hier ook klachten binnen de organisatie. Nog steeds traag, loopt vaak vast. Medewerkers krijgen zo hun declaratie niet ingediend. 

Ria van Dijk1
CONTRIBUTOR ***

door Ria van Dijk1

Opnieuw een traag werkend Youforce!

Piet Kunenborg
CONTRIBUTOR ***

door Piet Kunenborg

Onacceptabele performance. Het blijft maar aanmodderen. 

Angela Heins
CHAMPION *

door Angela Heins

Wij ervaren ook weer vertraging. Soms moet ik echt lang wachten voordat iets wordt geopend. Werkt erg vertragend

Marco van Hasselaar
CONTRIBUTOR ***

door Marco van Hasselaar

ook vandaag heb ik wéér problemen in archief van Self Service om flows te openen. De ene keer doet hij dit wel de andere keer niet. Ik heb van browser gewisseld maar ook dat heeft geen effect !

Faith Rouw
CONTRIBUTOR **

door Faith Rouw

Hier ook veel gebruikers die last hebben van performanceproblemen. Is dit inmiddels door Raet opgepakt?

Karen Hermes
CONTRIBUTOR *

door Karen Hermes

Het is inderdaad niet meer werkbaar. Hoe lang duurt dit nog? Onacceptabel!

RobZuethof
CHAMPION **

door RobZuethof

Dramatisch vandaag

Schouws
CONTRIBUTOR **

door Schouws

Echt niet oké dit! duurt nu al 10 dagen! Doe een kwartier om 1 formulier goed te bewerken

De impact van  is weer enorm en er is weer niet goed van te voren over nagedacht.

de frustratie bij collega's op HR en gebruikers is bijna niet meer te managen!

Quico Staps
CONTRIBUTOR ***

door Quico Staps

10 dagen? het is inmiddels alweer een maand, sinds de migratie naar Azure.

RBijlholt
CONTRIBUTOR ***

door RBijlholt

De frustraties over de traagheid van Self service en de 500 errors tijdens het werken met Self Service nemen alleen maar toe. Dit is niet meer acceptabel. Nieuw in dienst wordt weer op papier gedaan ! en daarna ingeklopt in Self Service, als die het doet. Welke acties gaat Visma|Raet ondernemen?

Rita_Haverkamp
CONTRIBUTOR **

door Rita_Haverkamp

Ook hier is Selfservice niet vooruit te branden en niet mee te werken.

Karin Schreijenberg
CONTRIBUTOR *

door Karin Schreijenberg

Ik vandaag ook weer volop wachten en foutmeldingen....