Mijn Communities
Help
RBijlholt
CONTRIBUTOR ***

Performance problemen Selfservice

door RBijlholt

Ik merk vanaf 16:00 vandaag performance problemen in de Self service flows. En af en toe de 500 error melding.

115 ANTWOORDEN 115
Danielle van der Werff1
CONTRIBUTOR **

door Danielle van der Werff1

Wij hebben enorme uitval, ruim 20 nieuwe medewerkers doorgezet gisteren, welke allemaal zijn uitgevallen met de code 10029998, fout in het veld risicogroep. Geen idee hoe dit kan, wat moeten wij nu doen? Alles opnieuw gaan invoeren???? is om gek van te worden. Kost ons enorm veel tijd, wat wij eigenlijk niet hebben.

Roelof Dries
VISMA

Hi Danielle,

 

Zoals vanmiddag besproken, hebben we hard gewerkt aan een oplossing en deze hebben we inmiddels gevonden. We publiceren zometeen een bericht op de Community van Visma Youserve en zullen je persoonlijk benaderen voor de uitgevallen mutaties. 

Link naar de melding: https://community.visma.com/t5/Verstoringen-YouServe-HRYou/Uitval-HR-Self-Service-mutaties-in-HR-Cor...

Beste Danielle,

 

Heb je hier al een request voor aangemaakt? Dit lijkt een volledig ander probleem dan de eerdere performance problemen.

Danielle van der Werff1
CONTRIBUTOR **

zeker, maar nog geen reactie mogen ontvangen. Ik heb begrepen dat er andere klanten zijn die hier ook mee te maken hebben. Dit zorgt bij ons voor heel veel onrust.

Beste Danielle,

 

Wij (Visma raet, waarvan deze community is) hebben geen toegang tot jullie gegevens aangezien jullie Visma Youserve klant zijn. Visma Youserve en Visma raet zijn twee verschillende juridische entiteiten. Ik zal mijn collega's van Youserve vragen hier naar te kijken.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

door Raymond_de_Rozario

Medewerkers geven aan dat de bijlages die aan de mutaties gekoppeld zijn, niet meer worden geopend. Hiervoor heb ik net een request aangemaakt.

 

Zelf loop ik er tegen aan dat figuren niet worden geladen, en pagina's zelf zonder opmaak dus puur en alleen tekst. 


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

IngeGrob
VISMA

door IngeGrob

Dankjewel voor het doorgeven. Kun je dat laatste ook nog vermelden in een bestaand request? 

 

Alvast bedankt!

 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

door Raymond_de_Rozario

Hallo Inge,

 

Ik heb het aan de melding toegevoegd


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Kristel Hommers
CONTRIBUTOR ***

door Kristel Hommers

Vandaag is de performance binnen Selfservice hier (binnen verschillende databases) weer enorm traag. Soms wordt pagina niet correct geladen. Ook bij oproepen van Verlofoverzicht in beide databases verschijnt 500-melding!

Astrid Mulder
CONTRIBUTOR ***

door Astrid Mulder

Hier hebben wij ook last van. 

IngeGrob
VISMA

door IngeGrob

Aan de 500 melding wordt gewerkt. Voor de traagheid zal ik melding doen bij onze PD afdeling. 

 

Probeer ook zoveel mogelijk in bestaande requesten te reageren. Opmerkingen worden dan sneller gesignaleerd. Dan kunnen we de problemen sneller ondervangen.

 

Alvast bedankt!

 

Pimkuijer
CONTRIBUTOR **

door Pimkuijer

Wij ervaren vandaag (30-05-2022) ook weer enorme traagheid bij het openen/laden van pagina's of documenten.

Vaak na het lange wachten een versprongen pagina met niet geladen figuren.

IngeGrob
VISMA

door IngeGrob

Kun je hiervan een request aanmaken zodat wij hier onderzoek naar kunnen doen? 

 

Alvast bedankt!

Pimkuijer
CONTRIBUTOR **

door Pimkuijer

Bedankt voor reactie, zal ik doen, waar kan ik deze aanmaken?

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

door Raymond_de_Rozario

Vandaag is de performance binnen Selfservice hier weer enorm traag. Pagina's worden gedeeltelijk geladen, als ze dat überhaupt worden. Geen foutmeldingen / 500 errors (tot nu toe)


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Sandra Diep1
CONTRIBUTOR *

door Sandra Diep1

Zelf heb ik vandaag geen vertragingen ondervonden als beheerder in proffessional. Maar een coordinator die via de youfoce met een activiteitenprofiel werkt kan geen nieuwe medewerkers invoeren en krijgt het bekend sippe gezichtje.

2022-05-27 15_32_37-Postvak IN - s.diep@hartekampgroep.nl - Outlook.png

door Brian van de Grift

Bedankt voor het melden Sandra. Heb je hier ook een request voor aangemaakt zodat wij hier specifieker op in kunnen zoomen?

Sandra Diep1
CONTRIBUTOR *

door Sandra Diep1

Aangemaakt voor je #26120021. Dank.

door Brian van de Grift

Dankjewel. Ik ga de collega's vragen om naar jouw request te kijken. Ik verwacht niet dat dit vandaag nog zal zijn. Visma raet heeft een verplichte vrije dag, en er is slechts een beperkte bezetting.

RBijlholt
CONTRIBUTOR ***

door RBijlholt

Het lijkt erop dat de aanpassingen die vandaag zijn doorgevoerd helpen. We krijgen vanuit de organisatie teruggekoppeld dat de performance problemen voorbij zijn, geen vastlopers en ook geen 500 meldingen meer 🙂

Aan alle personen bij Visma|Raet die aan de oplossing hebben gewerkt: Bedankt !