Mijn Communities
Help
AR0701
CONTRIBUTOR ***

Performance

door AR0701

Op dit moment ervaren wij performance problemen.
Self Service werkt niet of héél traag.
Meer mensen hier last van? Ik zie nog geen verstoring.

38 ANTWOORDEN 38
Lumalde
CONTRIBUTOR **

door Lumalde

Hier wederom ook weer problemen met Self Service.

Janny18011962
CONTRIBUTOR ***

door Janny18011962

Hier ook wederom een wit scherm.

Wim Boogaard
CHAMPION **

door Wim Boogaard

Herkenbaar, al is het niet bij alle gebruikers bij ons. 

Wennekes Noelle
CONTRIBUTOR **

door Wennekes Noelle

Self Service wederom erg traag en toont witte schermen.

LindaBuijtelaar1
EXPLORER *

door LindaBuijtelaar1

 Ik ervaar wederom problemen met SS! Het loopt vast en krijg weer foutmeldingen.

 

LindaBuijtelaar1
EXPLORER *

door LindaBuijtelaar1

Ik ervaar wederom problemen met SS. Loopt vast. 

Wij hebben dit ook gezien en proberen de situatie te herstellen.

rhaazen
CONTRIBUTOR *

door rhaazen

Wij ervaren ook ernstige performanceproblemen. 

Henk1
CONTRIBUTOR ***

door Henk1

@Christiaan Sluis Ik zie dat de statuspagina maar 7 dagen teruggaat met het tonen van de storingen maar in mijn archief heb ik staan dat er op 30 juli ook een grote storing was waarbij SelfService er langere tijd uit lag.

Heeft het toevallig iets te maken met het gebruik wat op het eind van de maand toeneemt?

 

En is het mogelijk om de storingshistorie op de statuspagina over een langere periode te tonen? Dat geeft meer inzicht en is tevens erg prettig als naslagwerk.

door Christiaan Sluis

Dag @Henk1,

30 juli was een grote storing in Azure. Eerst gemeld in Europa, daarna wereldwijd. Er is geen reden om iets aan te nemen rondom periodieke verstoringen.

 

Je opmerking over de storingpagina neem ik mee de organisatie in. In principe zijn afgeronde storingen na een week ook meestal niet interessant meer omdat dit losstaande problemen zijn.

Henk1
CONTRIBUTOR ***

door Henk1

Dag @Christiaan Sluis 

 

Afgeronde storingen zijn wel interessant en wel om de reden dat dit een gemakkelijk overzicht geeft wat gebruikt kan worden bij bijvoorbeeld de overleggen met de service manager.

 

Een andere use case is dat het wel eens voorkomt dat een niet verwerkte wijziging pas een paar maanden later wordt opgemerkt, een historie van storingen is dan een handig hulpmiddel om te kijken of er rond de tijd van verwerking van de mutatie een storing was die dit zou hebben kunnen veroorzaakt.

 

In dat opzicht is de statusgeschiedenis van Azure een goed ijkpunt. Middels een filter op Datum kan je daar kiezen voor welke periode je de incidentbeoordelingen wil bekijken.

 

door Christiaan Sluis

Dag @Henk1,

 

Ik heb dit gisteren ook besproken met mijn collega, die aangaf dat vanuit relevantie voor de 7 dagen is gekozen. Daarbij begrijp ik je punt dat het in sommige gevallen relevant kan zijn. Dus niet per sé zichtbaar in het eerste overzicht, maar een extra soort archief functie. Ook die zal ik doorgeven om te laten overwegen.

LindaBuijtelaar1
EXPLORER *

door LindaBuijtelaar1

Hier werkt het ook al 1,5 dag niet. Het is niet wenselijk als een systeem zo lang plat ligt. 
Is er al zicht op wanneer we weer wat kunnen doen in SS?

A Vogd
CONTRIBUTOR *

door A Vogd

Self service werkt ook bij ons (nog steeds) niet 

 

dennis beekman
CONTRIBUTOR ***

door dennis beekman

status geeft aan dat het opgelost zou zijn, maar dat ervaren wij niet. Meerdere collegas alles opnieuw opgestart en nog steeds problemen. Kan dit weer op de statuspagina komen dat we kunnen volgen of het nu echt opgelost gaat worden?

Dag @dennis beekman,

 

Het incident van vrijdag was afgesloten, bij nader inzien te vroeg. Daarna is een volgende gestart, die ook op de hoofd statuspagina te volgen is. Het heropenen van de het eerste incident bleek niet mogelijk.

WL Janneke Slabbers
CONTRIBUTOR **

door WL Janneke Slabbers

Wij lopen tegen dezelfde issues aan en professionals die maar een gedeelte van de menustructuur te zien krijgen.

 

Angela van Tuijl
CONTRIBUTOR **

door Angela van Tuijl

Hier ook nog altijd problemen komen er soms wel soms niet in, maar is niet werkbaar

Sjoerd van t Hullenaar
CONTRIBUTOR ***

door Sjoerd van t Hullenaar

Helaas ervaren we ook een storing, deel van de mensen ziet een lege SS, andere deel van de MW is SS wel gevuld.

Sylvia van Horick
CONTRIBUTOR ***

door Sylvia van Horick

Ook bij ons problemen met SS 😞