Mijn Communities
Help
Marjan Arends Elker
CONTRIBUTOR ***

Sandbox rubrieken zelfde als Selfservice

door Marjan Arends Elker

Hoe zorgen jullie er voor dat de rubrieken in de Sandbox 1 op 1 lopen met de rubrieken in Selfservice/Beaufort.

 

Ik loop er tegenaan bij importeren van een formulier dat er 8 rubrieken ontbreken na importeren in de Sandbox.

Ik kan ze uiteraard aanmaken in de Sandbox, maar dit moet vast slimmer kunnen, want bij dit formulier viel het op, maar meestal zal het niet opvallen en dan help je bij terugimporteren wel een proces om zeep, zonder dat je nog kunt zien hoe het was

2 ANTWOORDEN 2
Marjan Arends Elker
CONTRIBUTOR ***

door Marjan Arends Elker

Super bedankt, ik ga het direct proberen

door Bas Menken - Gemeente Leiden

Toevallig heb ik dit net moeten doen en is het met hulp van de servicedesk gelukt

 

  1. Je doet vanuit beaufort productie omgeving een incidentele export TM en HSS(175510) Je kiest dan voor de bovenste 2 vinkjes
  2. Op de j drive kun je onder J/Raet/Intracom/backup 2 bestanden vinden. In de bestandsnaam zit HI_001_fs_rubriek  en HI_001_fs_rubriekwaarde
  3. Je zet deze bestanden via bestandsuitwisseling over naar je eigen pc
  4. Van de 2 bestanden verander je de naam door alles voor HI_ te verwijderen
  5. Je opent nu bestandsuitwisseling in je Youforce sandbox omgeving 
  6. Je kiest onder zend bestanden voor Self service HI XML (kan zijn dat je jezelf hier nog voor moet autoriseren)
  7. Je zend nu de 2 bestanden en deze worden dan ingelezen in self service. Bij ons ging het automatisch, het kan ook zijn dat je in self service onder import het handmatig moet starten.