Mijn Communities
Help
RBijlholt
CONTRIBUTOR ***

Verstoringen in Selfservice 2022-09-20

door RBijlholt

Wij ervaren performance issue's nadat we op de tegel Selfservice hebben geklikt.

We zien nu de boodschap :

 

Beveiligde verbinding mislukt

Fout tijdens het verbinden met youforce.raet.com.

De pagina die u wilt bekijken kan niet worden weergegeven, omdat de echtheid van de ontvangen gegevens niet kon worden geverifieerd.
Neem contact op met de website-eigenaars om ze over dit probleem te informeren.

Meer info…

 

 

 

116 ANTWOORDEN 116
Piet Kunenborg
CONTRIBUTOR ***

door Piet Kunenborg

In de Sandboxomgeving krijg ik geen  keuze om formulieren uit de productieomgeving te importeren, alleen de Raet formulieren worden getoond.

Goedemorgen @Piet Kunenborg 

 

Zou je hiervoor een aanvraag kunnen indienen bij het Service Center. Waarschijnlijk zullen we business accounting moeten vragen om de connectie weer te maken.

 

Groetjes,

Katinka

door Katinka te Booy

Goedemiddag allen,

 

We merken dat er meerdere klanten meldingen doen van vertragingen en 500 errors. We zijn aan het onderzoeken wat dit veroorzaakt.

 

Met vriendelijke groeten,

Katinka

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

door Raymond_de_Rozario

Gezien de benedenmaatse performance van de laatste tijd wordt het m.i. een keer tijd dat V|R minder naar de performance metertjes kijkt en alleen van die cijfers uitgaat om een probleem als "opgelost" te classificeren. Mijn tip: neem met een team mensen contact op met een aantal van jullie klanten om te vragen hoe het bij hun wordt ervaren. Het is uiteindelijk de klant die betaald voor een dienst die niet voldoet. Gebruik dan de klant in je voordeel. De geloofwaardigheid daalt door te zeggen dat een probleem is opgelost, terwijl half Nederland aangeeft hier niets van te merken...

 

Verder mis ik de communicatie over alle technische oplossingen die de afgelopen tijd zijn gedaan. Nu heb ik "via via" een "Technische Samenvatting Performance en Stabiliteitsproblemen Youforce" gelezen, maar ik vraag mij af waarom die niet in een algemeen bericht wordt gedeeld?

 

 

 

 


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

door Brian van de Grift (Bijgewerkt ‎31-10-2022 15:00 door Brian van de Grift VISMA )

Beste @Raymond de Rozario Wij verifiëren wel degelijk bij meerdere klanten in meerdere segmenten of er wordt gezien dat de stabiliteit weer op pijl is. Dit gebeurt door pro-actief contact en achteraf via bevestiging via het aangemaakte request. De communicatie over de technische oplossingen is naar alle klanten verzonden door onze Customer Succes Managers en Service Managers. Wij gaan ervanuit dat onze contactpersonen dit ook delen met hun achterban.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Ik blijf het meer dan bijzonder vinden dat na vrijgave er nog steeds meerdere klanten zijn die geen verbetering ervaren. Is dit iedere keer dezelfde groep klanten, of worden ook klanten benaderd die aangeven veel last van de verstoringen te hebben? Ik weet dat de communicatie via de CSM-er naar de contactpersonen is gegaan. Het verbaast mij alleen dat er niet een algemeen bericht is verstuurd. Daar bereik je m.i. meer mee.

 


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

door Brian van de Grift (Bijgewerkt ‎31-10-2022 15:29 door Brian van de Grift VISMA )

@Raymond de Rozario De oorzaak van het niet ervaren van verbetering in de performance, kan uiteraard ook andere oorzaken hebben. De klanten die wij pro actief benaderen behartigen over het algemeen de belangen van meerdere klanten. Dit zou een representatief beeld moeten geven. Alle klanten die een request aanmaken vragen wij ook om een bevestiging. Wij hebben met de verzonden communicatie getracht een algemeen bericht te sturen naar alle klanten. Mocht je daar nog betere suggesties voor hebben dan hoor ik dat uiteraard graag!

Maurice van de Pol
CHAMPION *

door Maurice van de Pol

Ondanks de melding van Visma Raet dat de performance in HRSS stabiel is, ervaren wij nog steeds zeer trage performance die uiteindleijk leiden tot 500-meldingen! Graag een permanente oplossing voor dit probleem!

RKnol
CONTRIBUTOR **

door RKnol

Bij ons lijkt Self Service op moment inderdaad weer stabiel te zijn. Hopen dat het zo blijft.

door Katinka te Booy

Hierbij weer een nieuwe update vanuit Visma | Raet

 

De fix ten aanzien van de performance verbeteringen is zojuist uitgevoerd 12:45. We zien een verbetering in de performance. De performance lijkt nu weer op het niveau van voor afgelopen dinsdag 20 september te zijn. We blijven hier scherp op monitoren en analyseren op andere vlakken om de performance verder te stabiliseren. Vanmiddag rond 15:15 uur zullen we een volgende update geven.

door Brian van de Grift

Rond 12.00 uur worden er wederom wijzigingen doorgevoerd om de performance te verbeteren. Wij werken nog steeds met de hoogste prioriteit en alle benodigde capaciteit aan een structurele oplossing. Vanmiddag volgt een nieuwe update. Op de verstoringen pagina van Self Service publiceren wij de meest actuele updates rondom deze verstoring. Daarbuiten volgt er vandaag een communicatie statement naar alle klanten van Visma Raet via de Service- en Customer Success Managers.

RobZuethof
CHAMPION **

Lijkt nu beter

Communitymariette
CONTRIBUTOR *

door Communitymariette

Helaas is er weer storing

Tom Geerdink
CONTRIBUTOR **

door Tom Geerdink

Helaas is de performance hier nog niet goed. 

 

SelfService is wederom heel traag.

ZGV-Louis
CHAMPION *

door ZGV-Louis

De performance blijft vandaag ook traag!

 

Veel klachten van managers en medewerkers.

Kost wel extra kostbare tijd van applicatiebeheer. Ben niet zo blij.

Jos Verwaaijen1
CONTRIBUTOR ***

door Jos Verwaaijen1

Goedemorgen collega beheerders,

 

Zojuist 9:30 uur heeft Visma RAET deze update geplaatst: Foutmeldingen en vertraging binnen Self Service - Visma Community

 

Mvg Jos Verwaaijen

Tom Geerdink
CONTRIBUTOR **

door Tom Geerdink

Hier is Self Service ook nog steeds zeer traag of we krijgen een foutmelding 500.

 

Wanneer komt Raet eens met fatsoenlijke communicatie? Het is echt totaal onwerkbaar voor de hele organisatie

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

door Raymond_de_Rozario (Bijgewerkt ‎27-09-2022 09:51 door Raymond_de_Rozario )

Dank je wel @Tom Geerdink 

 

Ik vind het meer dan bijzonder dat ik van alle onderwerpen die in de community worden geplaatst een e-mail notificatie krijg, maar van een belangrijk bericht als dit weer niet. Ja, ik heb de instelling op alle staan. @Henk Hesseling en @Judith Meijer kunnen jullie dit ook oplossen. Heel goed dat er een berichtgeving plaatsvindt, maar wanneer we er zelf naar moeten zoeken, heeft het ook geen nut.

 

Raymond_de_Rozario_0-1664264909574.png

 


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Jeroen de Kruijff
CONTRIBUTOR **

door Jeroen de Kruijff

Ik doe nu, 9.15 uur, een poging om naar beheer/formulieren te gaan en krijg hier wederom de inmiddels vertrouwde 500-melding...

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

door Raymond_de_Rozario

Gisteravond (20:30) moest ik nog enkele controles doen. Omdat ik toch ingelogd was, heb ik gekeken of in zelf eindelijk een declaratie kon indienen als standaardgebruiker. Dit gaf totaal geen problemen en/of foutmeldingen. Selfservice was zo snel als voorheen. Hetzelfde geldt voor vanochtend (06:50). Ook geen problemen. 

 

Allemaal heel erg logisch toch?, Er is immers bijna niemand ingelogd. Maar het zegt wel wat over de load op de systemen.  Wanneer corrupte bestanden o.i.d. waar eerder over is gesproken, dan zou dit m.i. ook wanneer het rustig is voorkomen. 


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden