Mijn Communities
Help
Ralph
CHAMPION **

Verzuim via HRSS - WAZO

door Ralph

Sinds vorige week maken wij gebruik van verzuim melden via HRSS. Daarbij maken we gebruik van de Best Practice workflows. Registratie verzuim, (gedeeltelijk) hersteld, corrigeren verzuim, verwijderen verzuim gaat prima. 

 

Bij het registeren van zwangerschap het volgende
-indien een medewerker niet in het verzuim zit kan je deze workflow gebruiken. Er wordt dan in HR Core een toekomstige melding voor EDI klaargezet. Als een medewerker voorafgaand aan de ingangsdatum verlof in verzuim moet worden gemeld, gaat dat ook goed. De einddatum verzuim is dan de datum voorafgaand aan het verlof (of je daarna nog kunt wijzigen op het verzuim qua % of einddatum nog niet gecontroleerd/getest)

 

-indien een medewerker echter al in verzuim zit (en dan komt voorafgaand aan het verlof vaak voor)

dan kan je niet de melding zwangerschap gebruiken. Mutatie wordt dan afgekeurd omdat er al een openstaand verzuim is.  Hoe gaan andere klanten hiermee om?

 

3 ANTWOORDEN 3
FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door FBB Zorgboog

@Ralph onze ervaring is dat de aanvraag zwangerschapsverlof vaak al in een (zeer) vroeg stadium door de medewerker wordt ingediend. Dus meestal levert dat geen problemen op omdat er dan nog niet vaak sprake is van verzuim.

Echter wanneer iemand in het verzuim zit en de oorspronkelijke aanvraag zwangerschapsverlof moet worden aangepast (bijv 6 ipv 4 weken vrij vooraf), dan moeten we de aanpassing handmatig rechtstreeks in Beaufort doorvoeren. Het formulier Corrigeren zwangerschapsverlof is dan onbruikbaar. 

Ralph
CHAMPION **

door Ralph

@FBB Zorgboog bedankt voor je feedback. Dat is de "happy flow". Hoe gaan jullie om met situaties waarbij de medewerker al in het verzuim zit op het moment dat de melding zwangerschap wordt gedaan? In dat geval wordt de mutatie afgekeurd in HR Core.

Sluit je dan eerst het lopende verzuim af per ingangsdatum verlof? En dat dan ook handmatig? Je kan niet hersteld melden in de toekomst (controle kan ik wel aanpassen).

FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door FBB Zorgboog

@Ralph zoals gezegd is dat bij ons echt een uitzondering, maar ik denk dat de oplossing dan is óf in HR Core handmatig zwangerschapsverlof aanmaken (volgens mij zet het systeem dan automatisch een hersteld op-datum bij lopend ziektegeval) óf in HR Core lopende ziektegeval voorzien van een hersteld op-datum per ingangsdatum zwangerschapsverlof