Mijn Communities
Help
Rob99
CHAMPION **

Waarom kan ik medewerker niet vinden in Self service

door Rob99

Wij hebben een medewerker in B04 staan die we niet terug kunnen vinden in Self service. De bewuste medewerker had een dienstverband als Wep(per) en was inmiddels uit dienst. Een HR medewerker wil nu een nieuw dienstverband aanmaken (op hetzelfde bestaande persnr in B04) maar krijgt de bewuste persoon niet gevonden. We zijn de afgelopen dagen bezig geweest om van alles te proberen maar krijgen de oorzaak niet gevonden. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen dat de persoon wel in B04 staat maar niet in Self Service gevonden kan worden?

 

3 ANTWOORDEN 3
Rob99
CHAMPION **

door Rob99

Na de verwerking van de (A)froep op veld P05009 zoals aangegeven door Quico is de bewuste medewerker zichtbaar geworden in Self service. Probleem voor nu is dus opgelost en ik moet nu alleen nog even navragen bij de collega's of er ook nog iets nodig is voor veld 'P05022' dat nu nog leeg is op de medewerker.

Goedgekeurde oplossing
Rob99
CHAMPION **

door Rob99

Ik heb P05009 zojuist op 'A' gezet. Moet nu nog wachten op de verwerking in het logboek te kunnen zien. De volgende velden 'Selectie DV HRSS' (P05009), 'selectieDV TM' (P05022) waren niet gevuld bij de bewuste medewerker.  Het veld 'Selectie DV RUM' (P05023) staat op 'M'. Ongetwijfeld heeft één of meerdere velden te maken met de oorzaak van ons probleem. Voor nu dus alleen even 'P05009' op 'A' gezet en even afwachten wat de verwerking gaat doen.

Goedgekeurde oplossing
Quico Staps
CONTRIBUTOR ***

door Quico Staps

Hallo Rob,

 

als je P05009 - Selectie dienstverband HR Self Service op A - Afroep zet krijg je dan geen foutmelding in Youforce bij Portaalbeheer - portaalbeheer - rapportages - logboek groepsgewijs gebruikersbeheer?