Mijn Communities
Help
Lucie Appel
CONTRIBUTOR ***

Wie weet of het mogelijk is om een initiële verzenddatum van een mutatie in een template te zetten?

door Lucie Appel

Ik wil graag de eerste verzenddatum van een mutatie in een template zetten, zijnde de datum waarop een medewerker de eerste keer een mutatie verzendt. Het kan zijn dat de medewerker de mutatie eerder is gestart, maar hem nog niet heeft ingediend/verzonden, dus ik wil niet de systeemdatum van het 1e keer aanmaken van een mutatie. Het kan ook zijn dat de mutatie later retour naar de medewerker wordt gestuurd, en dat de medewerker dezelfde mutatie nogmaals verzendt, maar dan moet in de template de eerste verzenddatum blijven staan.

4 ANTWOORDEN 4
Goedgekeurde oplossing
Jo-lean
CONTRIBUTOR ***

door Jo-lean

@Eelko Gerritse HAN  Vanuit het archief kun je het niet opnemen in een template.

@Lucie Appel misschien dat dit werkt? Je hebt dan wel twee regels nodig:

 

op bijvoorbeeld regel 10:
var a=GF_SysteemDatum();
var b=GF_GebruikerType();
var c=v_A00001[10]#;
if(b=='ESS'){x=a} else{x=c};
return(x);

 

op bijvoorbeeld regel 20:
var a=v_A00001[10]#;
var b=GF_GebruikerType();
var c=v_A00001[20]#;
if(c!=''){x=c} else if(b!='ESS'){x=a} else{x=''};
return(x);

 

Heb het zelf zo niet getest maar wellicht kun je er mee verder? Succes!

Groet Jolien

Lucie Appel
CONTRIBUTOR ***

door Lucie Appel

Hi Jo-Lean, super bedankt voor deze tip, erg blij mee! Ik heb het getest op 2 manieren. Als indiener de mutatie een paar dagen bewaart voordat hij verzendt, maar ook als indiener hem heeft verzonden en een paar dagen later retour krijgt en dan weer opnieuw verzendt dan blijft de 1e verzenddatum staan. Top!

Jo-lean
CONTRIBUTOR ***

door Jo-lean

Fijn om te horen! 🙂

Eelko Gerritse HAN
CHAMPION *

door Eelko Gerritse HAN

@Lucie Appel dit kan je toch terug zien in de historie in Self Service. door op het plusje vooraan de regel te klikken bij 'Te Doen', 'Gedaan' of 'Archief'. Daar kan je zien wie wanneer op welke knop gedrukt heeft

EelkoGerritseHAN_0-1678798856562.png