Mijn Communities
Help
Jiska_
CONTRIBUTOR **

Workflow verlof uitbetalen bij uit dienst

door Jiska_

Hallo allemaal,

 

Ik ben op zoek naar ideeën om onderstaande op te lossen/de mogelijkheden verder te onderzoeken. 

 

Wij gebruiken HR Core en HR Self Service. Er ligt een wens vanuit Self Service om via de actieve signalering een workflow op te starten in Self Service, als iemand uit dienst gaat én er nog verlof open staat dat uitbetaald moet worden. Andersom, als iemand in de min staat en er een bedrag terugbetaald moet worden, geldt hetzelfde. 

Idealiter zou dat er in grote lijnen zo uit zien:

 

Het signaal gaat af - en de workflow wordt gestart - als iemand uit dienst is én er nog een negatief/positief saldo is.

 

Zodra de Salarisadministratie de workflow opent in HSS, zie je meteen het verlof overzicht. Vervolgens kunnen zij dit controleren.

Er wordt meteen een voorstel gedaan van de uit te betalen uren. Deze rubriek is aan te vullen / aan te passen door de SA.  

Eventueel een aparte rubriek met: moet het uitbetaald worden ja/nee of ingehouden ja/nee. 

Na het verwerken wordt het te betalen of in te houden bedrag naar Beaufort gestuurd, zodat het vervolgens verwerkt kan worden richting Gemal. Ook wordt het saldo tegengeboekt in Beaufort. 

 

Ik ben echter bang dat dit niet kan, omdat in Beaufort maar 1 rubriek (P01430) voor het verlof wordt gebruikt, en de losse verlofsoorten enkel een tekstuele code, maar geen rubriek hebben. 

 

Ook moet je in HSS een specifiek formulier type kiezen om het verlofoverzicht te tonen die weer andere functies hebben dan de generieke formulieren. 

 

Ik ben vooral benieuwd: zijn er bedrijven die dit op een andere manier hebben opgelost? Of zijn er andere ideeën die mij verder op weg kunnen helpen. Ik ben benieuwd.

 

Vriendelijke groet,

Jiska 

 

 

0 ANTWOORDEN 0