om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
Binnenkort gaan wij de enquête voor het woon-werkverkeer weer uitzetten voor 2025. Nu ben ik benieuwd of er nog acties nodig zijn, voordat deze uitgezet kan worden? In het standaardrapport 'Werkgebonden personenmobiliteit' zie ik namelijk al wel data staan voor januari 2025 voor het woon-werk, terwijl de enquête nog niet is uitgezet. Moeten de rubrieken in HR Core eerst op nul gesteld worden bij iedereen, voordat de enquête opnieuw uitgezet wordt?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik heb deze vraag ook uitgezet bij Visma. Hieronder het antwoord wat ik heb gekregen, wat wellicht voor andere ook belangrijk kan zijn:
Het rapport werkt (nog) niet met de historische gegevens. In het rapport worden alleen de actuele enquête waarden weergegeven en wordt er geen rekening gehouden met een eventuele ingangsdatum.
De mogelijkheid om bewaartermijn toe te voegen aan de PI rubrieken wordt op dit moment niet ondersteund in het standaard rapport. Dit zal namelijk per klant verschillen waarbij de meeste klanten nu ieder geval nog geen bewaartermijn hebben voor deze rubrieken. Het is op dit moment nog niet duidelijk wat de impact van deze mogelijkheid in HR Core is op dit standaard rapport. Dit zal door de Product Owner worden geanalyseerd. Voor nu zou je eventueel zelf een aangepaste versie van het rapport kunnen maken en de kolommen uit Dienstverband Vrije Velden Historie gebruiken op het moment dat die bewaartermijn is aangepast.
Mocht er een aanpassing komen op het standaard rapport dan zullen we hierover communiceren via de community.
Vergeet niet on de conversie voor de bewaartermijnen uit te voeren vermeld in Beaufort release 2025-04
Release notes: HR Core Beaufort 2025-04 (Upgrade 5... - Visma Community
Net zoals @Hanneke Wiersma aangeeft, hebben wij de conversie ook gewoon gedraaid, maar staan de gegevens er nog in. Ik begrijp dat als dezelfde mensen nu de enquete gaan invullen, dat er nieuwe waarden in de rubrieken komen met een nieuwe ingangsdatum. Maar hoe zit dat dan met medewerkers die vorig jaar wel de enquete hebben ingevuld en dit jaar het misschien niet doen. Als zij nog indienst zijn, blijft bij hen de waarde staan van vorig jaar
de conversie heb ik al eerder uitgevoerd, maar dan nog blijven de gegevens in het rapport staan. Ook al selecteer je in het rapport een andere maand dan wijzigen de gegevens van de enquete woon-werk niet
aangezien het stam gegevens zijn blijven ze inderdaad staat tot er een nieuwe mutatie komt. ik zou ervoor kiezen om via collectief muteren de rubrieken op null (leeg) te muteren, voordat je de nieuwe enquête uitzet.
Copyright 2019 Visma Community. All right reserved.