Mijn Communities
Help
Marc Struver
CHAMPION *

benaming in Beaufort t.o.v. Template beheer

door Marc Struver

Beste, 

Ik ben niet zo'n held in templatebeheer, probeer mij dit eigen te maken en loop tegen een ongemakkelijkheid aan. De benaming van rubrieken in het personeelssysteem loopt m.i. niet altijd gelijk met templatebeheer;

Als voorbeeld ondestaande rubriek  in B04. 

MarcStruver_0-1739533389966.png

Als ik een IF statement toevoeg en kies voor de categorie werknemer dan kan ik kiezen uit

MarcStruver_1-1739533593554.png

Maar ik zie niets staan van Postadres landcode? Wat wil ik bereiken? Als de landcode postadres is DE voeg dan DUITSLAND in, is de landcode BE voeg dan BELGIË in. Maar hoe weet ik nu of landcode in B04 gelijk is aan LAND in Templatebeheer? Is er een vertaaltabel tussen beide te raadplegen?

3 ANTWOORDEN 3
PaulaPieper
CHAMPION *

door PaulaPieper

Hoi Marc,

Dit hoef je niet met een if-statement te doen. Als je de omschrijving toevoegd (Landomschrijving voor postadres en LandOmschrijvingWoonadres voor woonadres) dan krijg je al de omschrijving, dus de lange naam te zien.

Marc Struver
CHAMPION *

door Marc Struver (Bijgewerkt ‎17-02-2025 11:34 door Marc Struver )

Hoi @PaulaPieper 

Dank voor je reactie, krijg ik dan niet ook Nederland te zien? 

Wij willen de toevoeging van het land alleen als het buitenland betreft, vandaar dat ik dacht aan een IF statement?

Goedgekeurde oplossing
PaulaPieper
CHAMPION *

door PaulaPieper

Als je hem alleen wilt tonen bij een niet Nederlands adres, dan moet je dit inderdaad wel met een IF-statement doen of een javascript in je formulier in Self Service. Maar je kan daar dan Landomschrijving voor gebruiken, dat is het land voor het postadres.