om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
Wij hebben een aantal externe leidinggevende, waarbij de ene leidinggevende wel doorkomt naar RVM en een andere ook externe leidinggevende niet.
Er is al onderzoek naar gedaan maar tot nu toe is het probleem niet opgelost (er staat wel een call uit).
Zijn er meer organisaties die dit ervaren en mogelijk een oplossing voor hebben?
Hoor het graag gr Marja
Opgelost! Ga naar oplossing.
Inmiddels met hulp van VIsma het probleem boven water
Visma dank voor de hulp. gr Marja
Hallo @marjavanderkolk ,
Ben even benieuwd of het nu is verholpen dat de externe ook automatisch in Verzuim komen of dat je de externe via contactpersonen dient op te voeren.
Dank je wel voor je antwoord.
Groet,
Angela
@AngelaHeins ze komen nu wel automatisch door in Verzuim. je hoeft ze niet meer apart op te voeren als contactpersoon. Dat was in het verleden wel zo en heel onhandig. Nu werkt het gewoon door vanuit HR Core. Als P05007 maar op Ja staat. gr. Marja
Dank je wel Marja,
@Allen dan zal de externe ook als medewerker in verzuimmanagement komen. En meetellen in de verzuimcijfers. OF heb ik dit fout?
@marjavanderkolk Heb je ook gekeken naar de roltoewijzing? Bij ons worden de rollen SLG en BU geëxporteerd naar RVM. Als een externe leidinggevende een SLG of BU heeft, dan overruled dat de instelling van P05007 bij die persoon.
Systeem instellingen RVM:
@Gea Bussink-Veerbeek ze hebben de normale MGR rol en dat werkt gewoon. Alleen wel voor de 1 en niet voor de andere. Bedankt voor het medenken. gr >marja
Hallo Marja, met de selectierubriek P05007 bepaal je of het dienstverband zichtbaar en verwerkt moet worden binnen Verzuimmanagement. Voor externe medewerkers, zoals degenen met een MGR-roltoewijzing, dient dit te worden aangestuurd via rubriek P05007. Mogelijk dat deze rubriek nog niet goed staat ingesteld?
@Erik Raaijmakers_GW dat klopt dat weet ik dat staat bij iedereen nog op nee omdat we nog met de implementatie bezig zijn. En ondanks dat het bij iedereen op nee staat komt de ene wel door en de andere niet. Heel bijzonder dus.
Indien de rubriekwaarde van P05007 is ingesteld op 'nee', kun je de gegevens van de dienstverbanden waarvoor je uitvalsmeldingen ontvangt, ophalen door P05022 - rubriek waarmee de aansturing van de TM export geregeld wordt - op 'A' te zetten. Indien nodig kun je de export handmatig uitvoeren.
Vervolgens kun je afwachten of je de uitvalsmeldingen niet meer ontvangt.
Dag Marja, wat bedoel je met "doorkomen naar RVM"? Registreer je de externe medewerkers met een dienstverband in Beaufort, en stuur je het daarin aan naar de diverse modules van Youforce?
Deze werkwijze hanteren wij namelijk, en dat geeft nooit problemen.
De externe wordt ingevoerd in HR Core inderdaad en net als bij interne leidinggevende zou die dan doorgezet moeten worden automatisch naar RVM maar hierin zit willekeur want de ene externe LG komt wel door en een ander niet en tot nu toe heeft men niet kunnen achterhalen waar dit in zit. Ik krijg dus iedere dag foutmeldingen op 4 LG's die niet doorkomen naar RVM. We zijn nu bezig met de implementatie maar het probleem is tot nu toe nog niet opgelost.
Misschien heb jij tips? gr. Marja
zoals @Erik Raaijmakers_GW aangeeft zal P05007 dan op 'ja' moeten staan.
Waarom sommigen dan toch wel doorkomen naar RVM is mij een raadsel. De enige verklaring die ik nu kan bedenken is dat zij in het verleden al bekend waren in RVM, bijvoorbeeld als medewerker? Dus al voordat ze als externe zijn aangenomen?
@Marcel Bouman dit is niet het geval.
Er is geen duidelijke reden waarom de ene LG/MGR er doorkomt en een ander niet. Blijkbaar is het voor Visma ook een probleem want zij hebben al meegekeken etc. maar komen er tot nu toe ook niet uit. Maar bedankt voor het meedenken. 😉 gr. Marja
Dit zou een aanknopingspunt kunnen zijn voor verder onderzoek.
Als rubriek P05007 leeg is wordt betreffende medew... - Visma Community
In de systeemmutaties kun je terugvinden of en wanneer de rubriek P05007 een waarde heeft gekregen. Omdat je hebt aangegeven dat er nog gewerkt wordt aan de implementatie, kan ik me voorstellen dat er één of meerdere 'TM exports' (P05022 = A) hebben plaatsgevonden terwijl de rubriekwaarde P05007 nog leeg was, en dat deze later is gewijzigd naar 'Ja' of 'Nee'.
@Erik Raaijmakers_GW dank voor je reactie maar de rubriek P05007 wordt wel altijd gevuld, ook bij externe.
Gr. Marja
Mooi! Een allerlaatste tip.
Binnen HR Core Beaufort kun je de Beaufort Help raadplegen en het topic 'Gegevensexport bij initiële ingebruikname Raet Verzuim Management' opzoeken. Overleg hierover met de persoon die verantwoordelijk is voor de implementatie.
Hallo @marjavanderkolk ,
Aan mij is uitgelegd dat een externe leidinggevende alleen naar RVM gaat als deze ook als medewerker naar RVM gaat.
Helaas vind ik, daar je zou verwachten dat het op basis van de rol gebeurd.
Copyright 2019 Visma Community. All right reserved.