Mijn Communities
Help
Jar1k
CHAMPION *

Mails komen niet aan bij sommige kandidaten

door Jar1k

Hoi collega's,

 

Ik heb hiervoor reeds een melding lopen bij Raet, maar ben even benieuwd of er meer organisaties zijn met dit probleem: bij veel kandidaten komen uitnodigings- of afwijzingsmails wel aan, maar bij sommigen niet, ook niet in de spam. Onder 'communicatie' bij de kandidaatgegvens lijkt het alsof de mails wel verzonden zijn.

Als ik het probleem reproduceer bij mijn eigen privé- of werkmailadres gaat het (helaas) altijd goed. Ik kan niet zomaar kandidaten benaderen om dit uit te proberen.

 

Het is een erg vervelend probleem, omdat je wel zeker wilt weten dat kandidaten deze mails hebben ontvangen. Onze ICT-afdeling en Raet zijn reeds betrokken, maar vooralsnog geen oplossing.

 

Zijn er meer organisaties die hier tegenaan lopen, of iemand ideeën waar dit aan zou kunnen liggen/die me verder kunnen helpen?

 

Groet, Jarik

5 ANTWOORDEN 5
Goedgekeurde oplossing
Nicoline Koene Vos
CONTRIBUTOR **

door Nicoline Koene Vos

Wij hebben soortgelijk probleem ook gehad. Het kwam bij ons door aanscherping van de beveiliging op het mailverkeer. Op aanraden van Visma Raet zijn de SPF en DKIM goed ingericht, zowel aan Easycruit-kant als aan onze kant (klant). Na deze inrichting (met hulp van een consultant en onze eigen IT afdeling) hebben we het probleem niet meer gehad. Wellicht is dit een denkrichting, waar je wat aan hebt.

Marie-Louise de Regt
CONTRIBUTOR ***

Ik heb nog een vraagje over DKIM. Raet zegt hierover het volgende:

We ondersteunen geen DKIM op mail verstuurd uit naam van een klant specifiek domein (\* @[klant.nl](http://klant.nl/)) 

Wij versturen de mail wel uit onze eigen naam (werving.selectie@pameijer.nl). Hoe doen jullie dit dan? Versturen jullie de mail met een Youforce adres? 

Jar1k
CHAMPION *

door Jar1k

@Nicoline Koene Vos bedankt voor je reactie! Ik ga de suggesties verder bespreken met ICT en Raet.

Jar1k
CHAMPION *

door Jar1k

@Marie-Louise de Regt  bedankt voor je reactie. Ik heb ook voorbeelden van Gmail, Hotmail en Xs4all die wel aankomen, maar ook die niet aankomen. Komt bij jullie helemaal niets aan? Ik neem je technische suggestie mee, bedankt!

Marie-Louise de Regt
CONTRIBUTOR ***

door Marie-Louise de Regt

@Jar1k wij hebben hetzelfde probleem. Bij Hotmailadressen komt het in de spam en bij bijvoorbeeld Gmail adressen komt het helemaal niet aan. Ook bij xs4all komt de mail bijvoorbeeld niet binnen. Onze ICT partner heeft geconstateerd dat de afzender van de mail een andere IP bevat dan in de SPF staat. Dit ligt nu bij Raet maar daar hebben we helaas nog geen antwoord op ontvangen.